Hat éven belül csaknem tízszeresére, havi 51 exabyte-ra növekszik 2021-re a mobil adatforgalom, míg 2014 végére 3,2 exabyte adat "keringett" a világon, az idén év végére ez az érték 65 százalékkal, 5,3 exabyte-ra emelkedik - derül ki az Ericsson legfrissebb, egész világra kiterjedő mobilitási jelentéséből.
Peter Jonsson, a svéd távközlési cég projektmenedzsere az eredményeket bemutató eseményen kifejtette: 2015-ben a mobil adatforgalom 15 százaléka a közösségi hálózatok használatából származik, mintegy felét a videó le- és feltöltés tette ki. 2021-re az adatforgalom 70 százaléka a videó le- és feltöltésekből származik.
Bár a felhasználók szokásai régiónként eltérőek, általánosságban igaz, hogy minél nagyobb kijelzővel rendelkezik egy eszköz, annál több tartalmat fogyasztanak az előfizetők, ezt mutatja, hogy a tabletek adatforgalmának 55 százaléka videó töltésekből ered, míg az okostelefonoknál ez az arány 43 százalék.
A menedzser úgy vélte, a videófogyasztást ösztönözheti egyebek mellett az egyre gyorsabb internetsebesség és a fogyasztói attitűdök megváltozása, például az egyén által meghatározott időpontokban történő filmnézés. Jelenleg sok hálózatban a YouTube a teljes videó-forgalom akár 70 százalékáért is felelős, a Netflix részesedése 20 százalék is lehet azokon a piacokon, ahol a szolgáltatás elérhető - tette hozzá.
Peter Jonsson ismertette: minden másodpercben 20 új mobil szélessávú előfizetést aktiválnak, csak 2015 harmadik negyedévében világszerte 87 millió új mobil előfizetővel, 7,3 milliárdra nőtt a mobil előfizetések száma, ebből mintegy 50 százalék, 3,4 milliárd okostelefonra. A jelentés szerint a mobil szélessávú eszközök közül még mindig az okostelefon a legelterjedtebb, az adatforgalom-növekedés egyik oka éppen ezért, hogy folyamatosan nő a okostelefon előfizetések száma, 2021-re a 9,1 milliárd mobil előfizetésből 6,4 milliárd lesz okostelefon-előfizetés lesz.
A felmérésből kiderül az is, hogy 2021 végére Európában az okostelefonok száma eléri majd a 880 milliót, a mobiltelefon előfizetések több mint 70 százaléka okostelefon lesz. Nyugat-Európában az egy aktív okostelefonra jutó adatforgalom 2021-re a jelenlegi 2 gigabyte-ról 18 gigabyte-ra emelkedik.
A sajtótájékoztatón kapott tájékoztatás szerint az európaiak mintegy 70 százalékának fontos az internethozzáféré bárhol is tartózkodik. Az új technológiától a városi élet minőségének a javítását is várják. Rómában például három fogyasztóból kettő szeretné, ha az okostelefon ellenőrizné nyilvános helyeken a vízminőséget, Párizsban pedig az okostelefon tulajdonosok mintegy 60 százaléka szeretné összehasonlítani a valós idejű energia felhasználását a környéken lévő más háztartásokéval, hogy optimalizálhassa az energia lábnyomát.
A jelentés kitért az 5G technológiára, amely új típusú eszközöket kapcsol majd össze, így a dolgok internetéhez (IoT) kapcsolódó új felhasználási módokat tesz lehetővé. A technológia várhatóan Dél-Koreában, Japánban, Kínában és az Egyesült Államokban terjed majd el először, 2021-ra pedig 150 millió 5G mobil előfizetés várható.
A mobilitási jelentést (Mobility Report) évente két alkalommal adja ki az Ericsson, a jelentés alapjául szolgáló adatokat a világ összes nagy régiójában a több mint 100 élő hálózaton végzett rendszeres forgalmi mérések adják.
A jelentés bemutatása mellett Albrecht Sándor, az Ericsson kutatási igazgatója bejelentette, hogy megnyílik a cég második innovációs garázsa. Az új technológiai inkubátor laboratórium az iparág számára olyan fontos témákon dolgozik majd, mint például a felhő alapú infrastruktúra, virtualizáció, az 5G, és az Internet-of Things (IoT) és az analitika.
A cég budapesti kutatás-fejlesztési központjában alapított, nyitott innovációs tér tevékenységei közé tartozik majd a technológiafejlesztés, integráló tevékenységeken keresztül megvalósuló szorosabb együttműködés, közös innováció és prototípusfejlesztés, továbbá bemutatók szervezése az operátorok és a vállalkozások számára.
Az Ericssonnál közel 115 ezer szakember dolgozik és 180 országban vannak ügyfelei. A stockholmi központú cég által támogatott hálózatok több mint 2,5 milliárd előfizetőt kapcsolnak össze, a világ mobilforgalmának negyven százalékát Ericsson hálózatokon keresztül bonyolítják. 2014-ben a cég nettó értékesítése 33,1 milliárd dollár volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.