Megtéríti a British Airways a hétvégi hiba okozta kellemetlenséget annak a több ezer utasnak, akik nem jutottak el időben a kiválasztott úti céljukra. Ez az összeg több tízmillió fontra rúghat, a járattörlés miatt az utasok az alábbi összegeket igényelhetik: 200 font szállodai költség, 50 font transzferdíj a reptér és a szálloda között, 25 font étkezésre és frissítőkre. A brit fogyasztóvédelem, valamint a British Airways ezért arra kéri a károsultakat, hogy minden számlát őrizzenek meg, legyen az egy egyszerű menetjegy vagy szállodaszámla.
A fenti összegek azonban csak a légitársaság okozta kellemetlenség kárpótlásának csupán egy kis része, az Európai Unió szabályai ugyanis kimondják, amennyiben egy európai székhelyű légitársaság járata késik vagy törlik azt, úgy a vállalat minden esetben köteles kártérítést fizetni.
Az anyagi kárpótlás összege változó lehet. Ha a légitársaság rövid távú (1500 kilométernél rövidebb) útja kerülnek veszélybe, abban az esetben 250 eurót köteles fizetni, feltéve, hogy a késés legalább háromórás. Középtávú (1500-4000 kilométer közötti) utak esetében már 400 euró a kárpótlási díj, míg a hosszú távú (4000 kilométernél hosszabb) utak csúszásáért 300 euró jár. Ebben az esetben azonban, ha a késés a 4 órát meghaladja, úgy már 600 euró jár vissza az utasnak. A kárpótlásokat a társaság egészen novemberig fogadja.
A British Airways a hétvégi malőrrel feltételezhetően a tőzsdén is vesztett értékéből, igaz, a pontos eredményekre holnapig várni kell. A londoni börze ugyanis ma szünetel a brit hosszú hétvége miatt. Ugyanakkor a társaság a madridi tőzsdei részvényei értékük 2,9 százalékát elvesztve csak 6,81 eurón álltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.