BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új csúcsmodell a Volkswagentől

A felső­kategóriás Phaeton megbukott, viszont a műfaj egyik nagy úttörője, a Passat CC sikeres volt, jó lesz ötvözni a kettőt! Így született az Arteon.

A konszernen belül töretlenül hisznek a prémiumkategóriájú nagyautóban: ami megy az Audinak, miért ne menne a Volkswagennek? Úgy tűnik, az elmúlt évtizedek csalódásai sem vették el a vezetőség kedvét a kísérletezéstől, és a hibákból tanulva egy életképesebb koncepcióval próbálkoznak a márkának kihívást jelentő szegmensben. A tapasztalatokat összegezve az eddiginél óvatosabb és észszerűbb autóban gondolkoztak. Ha a felső kategóriás Phaeton megbukott, viszont a műfaj egyik nagy úttörője, a Passat CC sikeres volt, jó lesz ötvözni a kettőt. Így született az Arteon.

A Passat fölé pozicionált újdonság a tavaly kifutó CC egyenes ági leszármazottja, ezúttal – a racionalitás jegyében – nem négy-, hanem ötajtós kupékasztnival, 563-ról 1557 literesre bővíthető csomagtartóval. Egy kis praktikum még nem ártott egyik autónak sem, pláne egy Volkswagennek. A CC-nél 64 mm-rel hosszabb, 14-gyel szélesebb, 5-tel magasabb utód tengelytávja 131 mm-rel nagyobb, az MQB platformra épül, maga a hűvös német precizitás. A gazdaságos gran turismóként emlegetett Arteon mind a hatféle motorját (1.5 TSI Evo: 150 LE, 2.0 TSI: 190/280 LE, 2.0 TDI: 150/190/240 LE) keresztben építik be, ami jó helykihasználást és kategóriaelső lábteret ígér, egyben azt is jelenti, hogy a friss fejlesztésű, 2,5 literes, 300 lóerős V6-os turbómotor a bevezetéskor még nem áll csatasorba. Egy évet kell várni a rásegítő és az önálló elektromos haladásra is képes, konnektoros hibridre is. Ami a szolgáltatásokat illeti, a modell a konszern más típusaiban már használt aktív és passzív biztonsági felszerelések és a legújabb vezetőtámogató rendszerek mellett (felárért) vetített műszeregységgel és 9,2 colos kijelzővel is igazolja prémiumbesorolását.

Alapáron LED-es fényszórói a hűtőráccsal közös egységet képeznek

Mindez mégsem nyűgözné le a piacot a bátor formaterv nélkül. Bár tapintható az óvatosság, újat mutat az Arteon, alapáron LED-es fényszórói a hűtőráccsal közös egységet képeznek. Kupés tetővonalának hatását erősíti a felnyíló ötödik ajtó, így tényleg fastback stílusú lehet a farrész, bár az Audi A7 Sportback olaszos eleganciáját nem überelték. Helyette kidomborított kerékjáratokkal és határozott élekkel tették dinamikussá és látványosan sportossá a külsejét, ebben az egyenesen lecsapott kerékjáratperemek és a 20 colos felnik is fontos szerepet játszanak. Kétféle kiadásban lesz elérhető, az Elegance a luxust, az R-Line a sportos énjét hangsúlyozza egyedi külső-belső kiegészítőkkel. Utóbbi feltűnő színekkel tovább fokozható. Ez a kreativitás már nem jutott el az utastérig, a műszerfal szinte egy az egyben a Passaté, ráadásul a sportosan formázott ülések kárpitválasztéka is kimerül a fekete, a sötét- és a világosszürke kombinációiban. Az Emdenben készülő Arteon világautó lesz, ami újabb érv a minél szélesebb körben elfogadott megoldások mellett, még akkor is, ha egy rétegmodellről van szó. 1,7 tonnás tömege valódi gran turismóvá avatja az összkerékhajtással is választható csúcsmodellt, amelynek forgalmazása júniusban indul, németországi alapára 49 325 euró.

Tudta?

Kínában a Phideon 2016-os bevezetésével kapott utódot a Phaeton. A 2.0 TSI vagy 3.0 V6 TFSi turbós benzinmotorral és hétfokozatú duplakuplungos váltóval kapható nagyautó az MLB Evo platformra épül. | AM

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.