BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Utazóautónak is nagyon beválik a 421 lóerős Mustang

Ebben a Mustangban minden benne van, amit egy autóőrült imádhat: V8-as szívómotor, kézi váltó és hátsókerék-hajtás.

Az évek és a modellváltások során ugyan sokat finomodott, de ha a koncepciót nézzük, a Mustang még mindig ugyanaz az autó, amely korábban is volt. Az űrtechnikájú sportkocsik között kicsit dinoszaurusznak hat a Ford legendája, mégsem valószínű, hogy ezt bárki negatívumként róná fel. Ettől is lesz annyira sármos, mert a dögös külsővel összhangban van a belső, legalábbis a V8-as motorral biztosan.

Az 5,0 literes, atmoszferikus blokk a 421 lóerővel nem éppen visszafogott szerkezet, ráadásul kellemes meglepetéssel szolgál: ahhoz képest, hogy egy nagy amerikai V8-asról van szó, kifejezetten pörgős. Nemcsak szereti, hanem igényli is a magasabb fordulatot, ha tempós haladásról van szó. Érdekes módon nem olyan nyomatékos, érzésre egy száz lóerővel gyengébb turbós is megfogja. Azonban a produkció egészen más, mint mondjuk egy hasonlóan erős német vagy japán autóban. Már alapjáraton csodás a hangja, ha pedig gázfröccsöket adunk, egyértelmű lesz, hogy egy amerikai izomautó csakis V8-assal az igazi. Az izomautó kifejezés a Mustang esetében különösen fontos: azt hiszem, azt még a Ford is elismeri, hogy ez a modell nem a klasszikus értelemben vett sportkocsi, sokkal inkább egy látványos és erős kupé. Egy 17 mázsás, 4,8 méter hosszú kupé sosem lesz a szerpentinek királya, de ezzel a teljesítménnyel és a hátsókerék-hajtással sok gumit lehet az aszfalton hagyni, még bekapcsolt kipörgésgátlóval is megviccelheti a sofőrt.

Ahogyan elkezdjük fokozni a tempót, gyorsan rájövünk, hogy a futómű tartalékai nem állnak összhangban a motor teljesítményével, pontosabban nem kapunk annyi visszajelzést, hogy kiautózzuk a potenciált. Inkább élvezzük a hangélményt és a kézi váltót: rövid úton kapcsolható, férfias kezet követelő szerkezetről van szó. Ahogyan a kuplung kinyomásánál is érezzük, hogy mindennek súlya van, a váltó is ezt sugallja. És hogy mi a meglepő? Utazóautónak nagyon is beválik a Mustang. Futóműve egészen jól szűri ki az úthibákat, az ülései kifejezetten kényelmesek, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a hosszú végáttétel miatt az óránkénti 130 kilométeres sebességnél egyáltalán nem hangos. A sztereotípiákkal ellentétben pedig nem is annyira torkos a nagy V8-as, 13,0 liter alatt úgy is eljárhatunk vele, hogy kihasználjuk a 421 lóerős teljesítményt.

Az amerikai életérzést persze nemcsak a motor, hanem az utastér is tolmácsolja, ez az autó le sem tagadhatná, hogy honnan jött. Zömében olcsó és egyszerű anyagokból épül fel, még hanyag részletek is vannak benne, de kötve hiszem, hogy ez tántorítana el bárkit a vásárlástól. Hangulatos a belső, a Mustang feliratok és az ugró vadló logója folyton emlékeztet arra, hogy egy autóipari legenda aktuális képviselőjével van dolgunk. Természetesen nem véletlen, hogy egyre több új Mustangot lehet látni az utakon, ár-érték arányban ugyanis nehéz fogást találni rajta. Az, hogy 14,3 millió forintért kapunk egy 421 lóerős, V8-as motort egy ilyen karosszériába csomagolva, nem indokol különösebb magyarázatot. Igazi üde színfoltnak számít az európai piacon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.