BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Igazi trónörökös a félig önvezető rendszerrel érkező újdonság

A Volkswagen európai csúcsmodellje karakteresebb és praktikusabb is elődeinél.

Követve a vérvonalat, két felmenővel is büszkélkedhet az Arteon. Bár elsősorban a CC utódja, a Phaeton helyét is betölti a kínálatban. Megkapó formaterve első ránézésre tisztázza, hogy a Volkswagen csúcsmodelljét látjuk. Nem vitás, hogy a dizájn leglátványosabb része a lámpákat a hűtőráccsal egybeolvasztó orr, amely laposnak és szélesnek mutatja az autót, nem mintha a németek spóroltak volna a centikkel. Bár a hátulja már kevésbé fantáziadús, a 2008-ban még Passat CC néven debütált középkategóriás négyajtós kupé hagyományait folytató forma legjobban sikerült része maga a karosszéria kialakítása. A legtöbb lapos tetejű limuzin ugyanis szűkös, ami főként a hátsó fejtéren észrevehető. Ez a probléma a frissítés után simán CC néven forgalmazott elődöt is érintette, az Arteonban azonban 180 centis magasságig nem kell behúzott nyakkal ülni. A lábtér nagy autós, a helykínálat elöl-hátul bőséges.

Az Arteon felára 843 280 forint az azonos hajtásláncú Passattal szemben
Forrás: MW

Eltalált arányai jól leplezik, hogy a magasra húzott oldalfal segít kupésnak látni a sziluettjét, amire az optikailag egy egységet képező oldalüvegek is rájátszanak. Hogy minél kevesebb oszlop rondítson bele a képbe, megtartották a keret nélküli ablakokat, s mivel a hátsó kis üveget is leválasztották az ajtóról, még stílusosabb lett a végeredmény. Az első ablak sarkából az ajtóra erősített tükröt is az elegáns megoldások közé sorolják a formatervezők, ennél azonban fontosabb különbség, hogy négy- helyett ötajtós karosszériát terveztek, ami egy csapásra megoldotta a csomagtartó kérdését.

A műszaki alapokat adó Passaténál 23 literrel kisebb raktérbe hatalmas nyíláson át pakolhatunk be akár olyan nagy tárgyakat is, melyeket képtelenség lenne a limuzinkialakítás miatt bepasszírozni. Ehhez a külsőhöz nem illett a hátsó ablaktörlő, csak a légáramlás segít lefújni a vízcseppeket a hátsó üvegről. Ezt a folyamatot már egy keret nélküli visszapillantóból követhetjük.

Forrás: MW

Alacsony építése a ki- és beszállásnál észrevehető, a kormány mögött ülve azonban nem érezzük magunkat elveszve, viszonylag nagyok az üvegfelületek, a vékony oszlopok és a kis műszerfal miatt a kilátás és a sebességérzet is jó. A belső kialakítás és az anyagminőség a prémiumszint felé kacsingató Passatéra rímel, tehát mindenben megfelel az elvárásoknak. A márkavédjegynek is mondható ergonómiát olyan apróságok árnyalják, mint a könyöklőként korlátozottan használható ajtó és az indukciós telefontöltőhöz közel beépített USB-csatlakozó, amely lehetetlenné teszi nagyobb méretű telefonok töltését.

Különben sok a rekesz és a fedeles tárolóhely. Utazóautóként nem vitték túlzásba a sportosságot, még az R-Line csomag sem árt az Arteonnak, a sportkormány, az Alcantara sportülések és a vékony légterelő is hozzájárulnak az összképhez. Méretei és tömege ellenére is légies a mozgása, könnyen, precízen kezelhető, a kényelemre hangolt futómű stabilan fekszik az úton, csak durvább úthibákon érezzük rázósnak a felfüggesztést.

Az Arteon 2,0 literes dízelmotorja 150 lóerővel is jó választás hosszú távú utazásra, négy személlyel és csomagokkal együtt is kifogástalan a dinamizmusa. Belülről csendes, mint egy új benzines, feltűnés nélkül dolgozik a hétfokozatú DSG-váltó, a fogyasztás pedig továbbra is erős érv a gázolaj mellett. Országúton 5,2 literrel is eljárt, a tesztprogram végére sem ment 5,8 liter fölé. Félig önvezető rendszere a jobbak közé tartozik, esőben, ködben is megbízhatóan tartja a sebességet, a távolságot és a sávot. Dugóban araszoláshoz is használható, de autópályán az igazi. Akkor is hasznos extra, ha – hivatalosan – nem engedhetjük el a kormányt, mert segíthet, ha valami eltereli a figyelmünket. Érdemes megrendelni a feláras nagy látószögű tolatókamerát a virtuális felülnézeti képpel, mert 146 050 forintos felára az első megúszott parkolási sérülésnél megtérül.

Prémiumötajtósok

Négyajtós kupénak nevezni ellentmondásos egy lapos tetős limuzint, különben is csak németül helytálló, mi ugyanis ajtónak nevezünk minden olyan csomagtartót, amellyel együtt a hátsó ablak is felnyílik. A praktikum kedvéért az Audi és a BMW is ilyenre tervezte stílusos középkategóriását. A keret nélküli ablakok mellett mindkét ellenfél választható 2,0 literes, 150 lóerős dízellel és dupla kuplungos, illetve hagyományos automatikus váltóval, még az áruk is hasonló. Az Arteon mellett szól, hogy tudásával valóban közel áll a prémiumkategóriához. | VG

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.