BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bevált a munkaerőkampány a BKV-nál

Túlóra elrendelésével és beugró sofőrökkel tudja ellátni feladatait a BKV. Létszámhiány nincs, a cég kampányai miatt egyre több főállású járművezetőjük van, de nehéz pótolni a kiesőket. A szakma egyre inkább tetszik a nőknek is.

Mintegy 10 százalékkal nőtt az elmúlt években a villamosvezetőnek jelentkezők között a nők aránya, ez is hozzájárult ahhoz, hogy a villamosok 40 százalékát ma nők vezetik – derült ki a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) Világgazdaságnak küldött tájékoztatásából. A társaság összesen 3800 járművezetőt foglalkoztat főállásban: autó- és trolibuszon 2550, villamoson 940, metrón pedig 323 fő dolgozik sofőrként. A hölgyek jelenléte nem csak a villamosok esetében erős, a metróvezetői állomány 30 százaléka szintén nő. Ugyanez a trolibuszoknál 10, az autóbuszoknál már csupán 3 százalék.

A közlekedési szektorban általánosságban problémát okoz, hogy a képzett járművezető hiányszakmának számít, és ez a BKV-t is sújtja. Mint írták, évente 150-200 járművezető, tehát a teljes állomány durván 5 százaléka megy nyugdíjba a társaságtól.

nnek ellensúlyozása érdekében a fővárosi cég kampányt indított, elsősorban az autó- és trolibusz-járművezetői létszám növelése érdekében. A társaságnál elmondták, a megbízások teljesítéséhez „elégséges” a létszám, ugyanakkor azt is jelezték, hogy ehhez túlóra elrendelésére, illetve másodállásban foglalkoztatott járművezetőkre is szükség van. A BKV azt nem közölte, hogy mekkora összeget fordított a reklámozásra, azt viszont kiemelte, hogy a megjelenésekkel eddig közel félmillió embert értek el. „Ennek köszönhetően ma már szinte minden álláskereső számol azzal a lehetőséggel, hogy a BKV biztos állást és biztos jövedelmet nyújt” – fogalmaztak a cégnél.

Fotó: Földi D. Attila

A járművezetők 2017. évi átlagkeresete bruttó 400 ezer forint körül mozgott havonta, amelyet a 2018-ra érvényes bérmegállapodás átlagosan további 12 százalékkal emelt meg. A bérekben különbséget okoz, hogy a BKV-nál eltöltött járművezetői évekkel az alapbér is emelkedik. A cafeteriajuttatásra viszont az új belépők is jogosultak, ennek értéke évi 180 ezer forint.

Az elérési adatoknál jóval konkrétabban mutatja a toborzás sikerét, hogy januárhoz képest az autóbusz- és trolibuszágazatokban 150 fővel több főállású járművezető dolgozik mostanra, 2017-ben és 2018-ban pedig összesen 180 főt vettek fel villamosvezetői vagy villamosvezető-tanulói pozícióba.

Ezenfelül tavaly óta 32 új földalatti- és metrókocsi-vezető is munkába állt. A létszám emeléséhez nagymértékben hozzájárult az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Kft.-vel kötött együttműködési megállapodás, amelynek keretében 350 B kategóriás jogosítvánnyal rendelkező jelentkező részére biztosít a BKV képzést a C és D kategóriák megszerzésére – jelezték a közlekedési vállalatnál.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.