BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megtörhet Barbie egyeduralma a télen

Az utolsó negyedév a három nagy játékgyár küzdelmét is hozhatja, amelyben a Mattel színeiben címvédőként ringbe szálló Barbie a Hasbro és az MGA Entertainment favoritjaival néz farkasszemet.

A téli szünetben sincs ideje Barbie-nak pihenni. A bajnok, a valószínűtlen szépség az NPD Group piackutató becslése szerint mintegy 3,4 milliárd dollárt kóstált 2018-ban, öt év alatt 45 százalékkal nőtt az értéke a Bloomberg összeállítása szerint. Pedig voltak visszaesések: 2015-ben 10 százalékkal kevesebb Barbie-t adtak el, mint a megelőző évben, ám ezt 2018-ra sikerült ledolgozni.

Most azonban könnyen megtörhet az egyeduralom. Kihívói – a Disney Jégvarázs 2. Elzája és az MGA L.O.L. Surprise! gyűjthető babái – üstökösként jelentek meg a piacon három évvel ezelőtt.

Bár a Mattel 1955 óta dolgozott együtt a Disney-vel – a Jégvarázs első, a Monster High babák 600 milliós eladásához mérhető sikerének részesei is lehettek –, pár éve megszűnt az együttműködés. Ezzel a Hasbro előtt megnyílt a lehetőség, hogy megismételje a 2013-ban bemutatott animációs film sikerét. Van azonban kockázata is ennek. Bár hatalmas sikert aratott Elza és Anna története, a Disney a folytatásoknál nem mindig szerencsés.

Fotó: Getty Images

A Transformers-figurák eladásai 20 százalékkal estek a folytatást követően. A Toy Story-termékeknél 25 százalékos volt a csökkenés. Ez jelentheti azt is, hogy Barbie 2019 hátralévő részében élvezheti töretlen uralmát, különösen, hogy a film premierjével a játékok értékesítése nem nő annyira, mint amikor a film megjelenik DVD-n.

Az igazi lehetőség egy új piac lehet a Hasbrónak: Kína, amely már a hollywoodi filmeknek is hatalmas felvásárlója. Ha a Jégvarázs ott sikerrel debütál, az a Hasbrónak lendületet adhat, hogy meghódítsa az ázsiai piacot annak ellenére, hogy a Barbiet a Mattel évek óta sikerrel értékesíti Kínában, jórészt jelentős versenytárs nélkül. Ezzel pedig akár 50 százalékra is megközelítheti a Barbie globális eladásait.

Az MGA Entertainment – a Bratz babákat és a Little Tikest gyártó társaság – három éve tört be a piacra, amikor az L.O.L. Surprise! a tavalyi karácsonyi szezonban a Fingerlings, a Nintendo Switch és a mindig népszerű laptop mellett a legkeresettebb termék volt a Google Analytics szerint.

A társaság L.O.L. Surprise! terméke ott van a Toy Insider legjobb ötleteket rangsoroló listáján, amely azt vizsgálja, hogy várhatóan mely termékek lesznek a legkeresettebbek ebben a szezonban. A Barbie és Jégvarázs-figurák nem szerepelnek közöttük.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.