A téli szünetben sincs ideje Barbie-nak pihenni. A bajnok, a valószínűtlen szépség az NPD Group piackutató becslése szerint mintegy 3,4 milliárd dollárt kóstált 2018-ban, öt év alatt 45 százalékkal nőtt az értéke a Bloomberg összeállítása szerint. Pedig voltak visszaesések: 2015-ben 10 százalékkal kevesebb Barbie-t adtak el, mint a megelőző évben, ám ezt 2018-ra sikerült ledolgozni.
Most azonban könnyen megtörhet az egyeduralom. Kihívói – a Disney Jégvarázs 2. Elzája és az MGA L.O.L. Surprise! gyűjthető babái – üstökösként jelentek meg a piacon három évvel ezelőtt.
Bár a Mattel 1955 óta dolgozott együtt a Disney-vel – a Jégvarázs első, a Monster High babák 600 milliós eladásához mérhető sikerének részesei is lehettek –, pár éve megszűnt az együttműködés. Ezzel a Hasbro előtt megnyílt a lehetőség, hogy megismételje a 2013-ban bemutatott animációs film sikerét. Van azonban kockázata is ennek. Bár hatalmas sikert aratott Elza és Anna története, a Disney a folytatásoknál nem mindig szerencsés.
A Transformers-figurák eladásai 20 százalékkal estek a folytatást követően. A Toy Story-termékeknél 25 százalékos volt a csökkenés. Ez jelentheti azt is, hogy Barbie 2019 hátralévő részében élvezheti töretlen uralmát, különösen, hogy a film premierjével a játékok értékesítése nem nő annyira, mint amikor a film megjelenik DVD-n.
Az igazi lehetőség egy új piac lehet a Hasbrónak: Kína, amely már a hollywoodi filmeknek is hatalmas felvásárlója. Ha a Jégvarázs ott sikerrel debütál, az a Hasbrónak lendületet adhat, hogy meghódítsa az ázsiai piacot annak ellenére, hogy a Barbiet a Mattel évek óta sikerrel értékesíti Kínában, jórészt jelentős versenytárs nélkül. Ezzel pedig akár 50 százalékra is megközelítheti a Barbie globális eladásait.
Az MGA Entertainment – a Bratz babákat és a Little Tikest gyártó társaság – három éve tört be a piacra, amikor az L.O.L. Surprise! a tavalyi karácsonyi szezonban a Fingerlings, a Nintendo Switch és a mindig népszerű laptop mellett a legkeresettebb termék volt a Google Analytics szerint.
A társaság L.O.L. Surprise! terméke ott van a Toy Insider legjobb ötleteket rangsoroló listáján, amely azt vizsgálja, hogy várhatóan mely termékek lesznek a legkeresettebbek ebben a szezonban. A Barbie és Jégvarázs-figurák nem szerepelnek közöttük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.