Fél éves keresgélés után megtalálták az ideális vezetőt a Ferrari legújabb korszakváltásához. Az olasz luxus sportkocsigyártó élére a technológiai szektorból szerződtettek szakembert az 52 éves Benedetto Vigna személyében, aki jelenleg az olasz-francia tulajdonban lévő, de genfi székhelyű félvezetőgyártó multi, a STMicrolectronics legjövedelmezőbb leányvállalatát igazgatja. Az 52 éves Vigna a decemberben, a két év fél éves időszakot lezárva távozott Louis Camilleri székét foglalja el.
Camilleri személyes okokra hivatkozva mondott le, erről bővebben azóta sem tudni. John Elkann, a Ferrarit irányító Agnelli-dinasztia autóipari vezetője szerint a kor kivívásainak megfelelni képes szakembert ültetnek a volán mögé. Kiválasztásakor lényeges szempont volt Vigna technológiai felkészültsége, mert Elkann szerint ez a személet a jövőben kulcsfontosságú lesz az elektromos átállás és a piaci verseny szempontjából. Neki kell ezt a folyamatot menedzselnie, ami a hibrid Ferrarik piacra dobásával már meg is megkezdődött, és
a következő kiemelkedő eseménye a presztízsmárka első teljesen elektromos hajtású autójának 2025-ös bemutatása lesz.
Elkann sem volt munka nélkül az utóbbi időben, egyrészt a Fiat Chrysler oldaláról le kellett vezényelnie a Peugeot SA-val nyélbe ütött fúziót, másrészt a Ferrarira is figyelnie kellett. Sőt kell is, hiszen Vigna csak szeptemberrel lép be a céghez – emlékeztet a Reuters.
Egy hónappal később elnökváltás lesz egy másik, luxuscsengésű márkánál, a Rolls-Royce-nál, amely fennállása óta először nevez ki női vezetőt a posztra. Igaz nem az 1998-óta a bajor BMW fennhatósága alá tartozó autóipari vállalatnál, hanem az utóbbi időben gyengélkedő ipari konglomerátumnál, amely repülőgép-hajtóműveket, turbinákat, hajómotorokat, védelmi berendezéseket gyárt. A 70. évében járó Ian Davis kilenc évi regnálás után adja át az elnöki teendőket Anita Frew-nak, aki a BHP Billiton bányatársaság egyik igazgatója és a Croda technológiai és vegyipari csoportnál is „elnökösködik”. A 63 éves Frew-t júliustól beválasztják a Rolls-Royce igazgatóságába.
Nagy feladat hárul rá, a pandémia alatt ugyanis legnagyobb megrendelőikkel, a repülőgép-gyártókkal együtt ők is padlóra kerültek, komplett megszorítási program végrehajtására, hitelfelvételre és tőkeemelésre kényszerültek.
Érdekesség, hogy az angolok egyre sűrűbben szakítanak a hagyományokkal, a labdarúgó szövetség (FA) elnöki posztját keddi bejelentés szerint egy hölgyre, Debbie Hewitt-re bízzák jövő januártól.
A Renault csoportnál már megmelegedett Luca de Meo széke, a munkáját tavaly júliusban megkezdő, korábbi SEAT-elnök érkezésével a híres-hírhedt Carlos Ghosn nevével összeforrt korszak zárult le a francia autógyártónál.
Vignához hasonlóan De Meónak is a fő feladata az elektromos korszakváltás menedzselése lesz, a cég ennek érdekében szerdán bejelentette, hogy egy új egységbe, Renault ElectriCity néven vonja össze három észak-franciaországi gyárát (Douai, Maubeuge és Ruitz),
ahol évi 400 ezer villanyautó fognak majd gyártani 2025-től.
A Renault stratégiaváltás kellős közepén áll, kínálatát radikálisan szűkíti, a kevés hasznot hozó modelljeit nyugdíjazza, hogy felvegye a versenyt riválisaival és a villanyautóknál visszaverje a trónfosztásra készülő Volkswagen támadásait.
A szerdai hírekre a Rolls-Royce árfolyama Londonban 0,5, a Renault-é Párizsban 0,2 százalékos emelkedéssel a Ferrarié Milánóban egy százalékos gyengüléssel reagált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.