Problémamentesen lezajlott az M44 gyorsforgalmi út új Tiszaugi-hídjának próbaterhelése. Az adatok kiértékelése még néhány hetet igénybe vesz, de az építkezés a végéhez közeledik, már csak a befejező munkálatok vannak hátra – írja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt.
Az 556 méter hosszú új Tiszaugi-híd ekhós szekérre emlékeztető pilonjaival az M44 gyorsforgalmi út Tiszakürt – Lakitelek közötti szakaszának leglátványosabb műtárgya. A befejező fázis egyik legfontosabb momentuma az épülő híd próbaterhelése, ahol a műtárgy használatba vétel előtti teherbírását ellenőrzik. A próbaterhelés során statikus és dinamikus terhelést végeztek. A hídszerkezet különböző részein, elemein mérték az ezek hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket (pl. a főtartó lehajlását, piloncsúcsok elmozdulását, szerkezet sajátfrekvenciáját stb.).
A Tiszaugi-hídnál a statikus próbaterhelést 22, egyenként 38 tonna súlyú tehergépkocsival végezték, összesen 20 teherállás kombinációban. A dinamikus terhelés során pedig két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 km/órás sebességgel. A NIF Zrt. beruházásainál a próbaterhelést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei végzik. Ebben az esetben is ők hajtották végre a méréseket.
A Tiszakürt- Lakitelek közötti 10,1 kilométeres szakasz műszaki átadás- átvételi folyamata októberben megkezdődik, a teljes szakasz forgalomba helyezése várhatóan decemberben történik meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.