Az Adidas arra kérte az Egyesült Államok szabadalmi és védjegyhivatalát, hogy utasítsa el a Black Lives Matter („a fekete életek számítanak”) új védjegyének bejegyzését, amely szintén három párhuzamos csíkot tartalmaz, azzal érvelve, hogy
a fekete politikai csoport új megjelenése túlságosan hasonlít a német óriáscég dizájnjára.
Az Adidas hétfői beadványában közölte, hogy
a Black Lives Matter Global Network Foundation sárga csíkos dizájnja zavart kelthet a közvéleményben.
A Telegraph beszámolója szerint a szervezet 2020 novemberében nyújtotta be a védjegy iránti kérelmet, amely lefedte a sárga háromcsíkos dizájnt, amelyet számos terméken, köztük ruházaton, kiadványokon, táskákon, karkötőkön és bögréken kívántak használni.
A sportruhamárka azzal érvelt, hogy
a vásárlók azt gondolnák, hogy a Black Lives Matter dizájnnal rendelkező termékek az Adidashoz kapcsolódnak. A német gyártó közlése szerint a cég már 1952-től használta a három csíkos logóját, és a dizájn azóta „nemzetközi hírnévre és óriási közismertségre” tett szert.
Az Adidas 2008 óta több mint 90 keresetet nyújtott be eddig, és több mint 200 egyezségi megállapodást írt alá a háromcsíkos védjeggyel kapcsolatban, derül ki a cég által Thom Browne tervező divatháza ellen indított perből származó bírósági dokumentumokból.
A Black Lives Matter alapvetően a rendőri brutalitás ellen szerveződött meg 2020 nyarán, majd George Floyd halálát követően ismét felerősödött a szervezet működése. Az Egyesült Államokban a színes bőrű Floydot egy rendőri intézkedés során a földre teperték, ezt követően egy rendőr hosszú percekig a nyakán térdelt, a kényszerintézkedésben a férfi meghalt. Az esetről készült videófelvétel később az egész világot bejárta, tiltakozásokat, összecsapásokat váltva ki a rendőri brutalitás miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.