A Nestlé elvégezte termékeinek minősítését a tápérték alapján, és a független vizsgálat szerint a vállalat forgalmának mindössze kevesebb mint harmadát adják egészséges ételek. Mindez jelzi, hogy a vezető egészséges és wellnessételgyártóvá válást kitűző cégnek még jelentős utat kell megtennie ennek érdekében. A Nestlé keddi közlése szerint a Health Star Rating mindössze
a vállalat árucikkeinek 30 százalékát találta egészségesnek, míg 35 százalék az egészségtelen kategóriába került
– írja a Bloomberg. A maradék termékek a bébitápszerek, az állateledelek és az orvosi táplálékkiegészítők közül kerülnek ki, amelyeket a szakértő nem vizsgált.
Az élelmiszergyártókra egyre erősebb nyomás nehezedik, hogy portfóliójuk egészségügyi hatásait független szakértők értékeljék a belsős megállapítások helyett. A Nestlé az Ausztráliában és Új-Zélandon népszerű HSR mellett döntött, amely fél és öt csillag közötti értékeléseket ad. Az ételek három és fél csillag fölött számítanak egészségesnek.
Az élelmiszerek energiatartalma, telítettzsír-, teljes cukor-, nátrium-, fehérje-, rost-, gyümölcs-, zöldség-, mag- és hüvelyestartalma dönt a csillagok számáról. A cukros és sós termékek osztályzata gyengébb, míg
a só- és cukormentesek, mint a kávé vagy az ásványvíz, jobb osztályzatra számíthatnak.
A transzparencia növelése a befektetőket is segítheti annak megértésében, hogy az élelmiszergyártók mennyire kitettek az elhízás visszaszorítását célzó törekvéseknek, mint a reklámok tilalmának, továbbá növeli a nyomást a cégeken, hogy újragondolják termékeiket a független táplálkozási szempontok alapján is.
Noha a Nestlé előtt van tér a fejlődésre, a vállalat forgalmának jelentős részét adják olyan árucikkek, mint az állateledelek vagy a bébitápszerek és sok, relatíve egészséges élelmiszert is forgalmaznak. A Danone vagy az Unilever korábban felkérte a HSR-t hasonló értékelés elkészítésére. Ez alapján
a Danone termékeinek 90 százaléka bizonyult egészségesnek, míg az Unilever étel- és jégkrémpalettájának csak 17 százaléka érte el a három és fél csillagot.
A Nestlé újragondolja a termékeit, mint a Nesquiket, hogy abban kevesebb cukor maradjon, de Mark Schneider vezérigazgató mindenkit megnyugtatott, hogy a tápértékekről szóló jelentések nem vezetnek ahhoz, hogy a cég elfordul az olyan produktumoktól, mint a KitKat vagy a Smarties.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.