A Tesla törekszik a tökéletességre, de minden még neki sem sikerül. Életeket veszélyeztető hibára hívta fel a figyelmet a napokban az amerikai nemzeti közlekedésbiztonsági hatóság (NHTSA), nevezetesen az első ülések biztonsági öveivel összefüggésben léphet fel probléma, amely váratlan helyzetekben súlyos következményekkel járó balesethez, sérülésekhez vezethet.
Az amerikai elektromosautó-gyártó 15 869 darab, 2021 és 2023 között gyártott Model S és Model X típusú járművénél jelent potenciális életveszélyt maga a biztonsági öv, amelyet nem a műszaki és technikai előírásoknak megfelelően csatlakoztattak az előfeszítő horgonyhoz, emiatt az öv ütközéskor nem védi meg a vezetőt, illetve a mellette ülőt – írja a Mashable.
Ennek a hibának az elhárítását értelemszerűen a Tesla nem tudja megoldani szoftverfrissítéssel a távolból, mint teszi azt sok esetben, azaz a járműtulajdonosoknak be kell fáradniuk ehhez a legközelebbi Tesla-szervizbe.
Ott a szakemberek megvizsgálják a biztonsági öveket és ha az nem csatlakoztatható a specifikáció szerinti övfeszítő horgonyhoz, akkor költségmentesen kicserélik.
A gyártási szám és a kód ellenőrzésével a tulajdonosok maguk is meggyőződhetnek arról, hogy az adott időintervallumban gyártott modellek mindössze egy százalékát érintő hiba náluk is fennáll-e.
Nem érdemes reszkírozni, ha a hibáról tudomást szerzett tulajdonos nem tesz eleget a visszahívási felszólításnak, akkor az egy esetleges balesetkor a kártérítési felelősség kizárásával járhat. A Model S által érintett járművek esetén az inkriminált gyártási dátum 2021. szeptember 8. és 2023. június 24. közé esik.
Az NHTSA idézett jelentéséből az is kiderül, hogy a Tesla szervizeit a visszahívási utasítás kiadása előtt 12 esetben keresték fel a panaszos ügyfelek ezzel a problémával, útközben emiatt nem kellett egy autóhoz sem kimenniük a szervizeseknek, következésképpen erre visszavezethetően semmilyen sérülést, rendkívüli eseményt nem regisztráltak a Teslánál.
Egyébiránt nem ez az első biztonsági övvel kapcsolatos visszahívás a Teslánál. Tavaly februárban egy jóval szélesebb kört, összesen 817 ezer autót érintő visszahívást rendeltek el, akkor a biztonsági öv bekapcsolt állapotára vonatkozó visszajelző, ellenőrző hangjelzés nem működött rendesen, ezt a problémát azonban szoftveresen orvosolni tudták.
Időközben egy másik, szintén súlyos következményekkel járó típushibát is felfedtek, amely néhány 2023-as Model S, Model X és Model Y autót érint. Ebben az esetben a probléma az előrenéző kamerával van, amely esetleg rosszul van beállítva, a szó fizikai értelmében is félrenéz, emiatt fals jeleket küld a fedélzeti számítógéphez, zavart okozva a kamera képeit feldolgozó aktív biztonsági rendszerek használatában.
Ezek közé tartozik a sávtartás, a vészfékezés, az ütközésre való figyelmeztetés és a kapcsolódó funkciók automatikus bekapcsolása, amivel váratlan helyzetbe hozhatja a mit sem sejtő járműtulajdonost. Az érintett gépjárművek száma 1337, ezen belül a valóban hibás kocsik becsült aránya igen magas, eléri a 80 százalékot.
Július közepéig 83 garanciális bejelentés érkezett a Teslához az ominózus fedélzeti kamerák hibájával kapcsolatban. Szerencsére ez a probléma sem okozott balesetet, legalábbis a Teslához ilyen információ nem jutott el. A szervizekbe visszavitt járműveket optikai vizsgálat alá vetik és beállítják a helyes látószöget, vagy kicserélik a selejtes kamerát – természetesen ezt is térítésmentesen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.