A mai napon több francia áruházlánc is nyilatkozott a francia üzemanyagárakkal kapcsolatban. Egytől egyig aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy a kormány az infláció megfékezése érekében arra kötelezné őket, hogy számukra veszteséges áron értékesítsék az üzemanyagot. Alexandre Bompard, a Carrefour elnök-vezérigazgatója a nemzetgyűlés kereskedelmi bizottságának meghallgatásán elmondta, hogy 1963 óta nagyon fontos a veszteséges kereskedelmi áron történő árusítás tilalma.
A gazdasági realitás az, hogy nem fogunk élni ezzel a lehetőséggel. Ha ezt tennék, akkor meg kéne emelnünk a tészta árát, de nem őrültünk meg teljesen
– nyilatkozott Thierry Cotillard, a Les Mousquetaires csoport (Intermarché, Netto) elnöke.
Az E. Leclerc és a Systeme U láncok vezetői is elutasították a javaslatot. Dominique Schelcher, az utóbbi vezérigazgatója azt mondta, nem tervez veszteséggel tömeges akciókat indítani. Patrick Pouyanné, a Total olajipari cég elnök-vezérigazgatója kedden kijelentette, hogy
nem kíván a jelenlegi 1,99 eurós literenkénti ár alá menni a csoportjához tartozó töltőállomásokon. A franciaországi töltőállomások egyharmadát üzemeltető olajcsoport a múlt héten bejelentette, hogy 2024-ig meghosszabbítja a benzin és a gázolaj literenkénti 1,99 eurós árplafonját 3400 töltőállomásán egészen addig, amíg az árak magasak maradnak.
A vonakodások ellenére a kormány fenntartja az elképzelést, Thomas Cazenave, a költségvetésért felelős miniszter hangsúlyozta, hogy ez a lehetőség nem kötelezettség.
Mi azt akarjuk, hogy azok, akik megtehetik, megtehessék, hogy egy-két akcióval, árplafonnal, és azok számára, akik akarják, veszteséggel értékesítsenek
– fejtette ki a miniszter.
Elisabeth Borne miniszterelnök szombaton jelentette be, hogy a kormány szeptember végi ülésén vitatja meg a törvényjavaslatot, amelynek alapján lehetővé válik önköltségi áron alul forgalmazni az üzemanyagot. A veszteséges áron történő árusítás 1963 óta tilos Franciaországban, és az esetleges ideiglenes engedélyezés miatt sokan attól tartanak, hogy a szupermarketek túlságosan éles versenyt fognak folytatni a kisebb, független benzinkutakkal szemben.
Ha a törvényjavaslatot elfogadja a parlament, a kérdés az lesz, hogy hány töltőállomás fogja alkalmazni, miután nehezen elképzelhető, hogy a független töltőállomások veszteségesen adják el a legfőbb forgalmi forrásukat, ellentétben a nagy szupermarketekkel, amelyek az üzemanyag-árusítást arra használják, hogy magukhoz vonzzák a vásárlókat.
Mindeközben Európában egyre csak nő az elektromos autók értékesítése. Idén Franciaországban 24,3 százalékkal nőtt a regisztrált autók száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.