BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Leapmotor Zhongshan,Guangdong,China-june,10,2022:a,Khaki,Leapmotor,T03,Electrical,Car.

Elstartolt a kínai kispolszki, letarolhatja Európát

Nem marad olcsó kínai elektromos kisautó nélkül Európa: mától 13 országban kezdik meg a Leapmotor két modelljének forgalmazását. A kínai kispolszki magyarországi megjelenésére azonban még várni kell.

Milánóban ma mutatta be hivatalosan a Stellantis kínai partnere, a Leapmotor első, európai piacokra szánt elektromos modelljeit. Ezzel megkezdődött a lengyelországi Tychyben, a kispolszkik őshazájában a kínai részegységekből összeszerelt Leapmotor modellek értékesítése a kontinens 13 országában. A gyártó, a Leapmotor International a Stellantis és a Leapmotor 51:49 arányú vegyesvállalata, hollandiai székhellyel. 

kispolszki = Leapmotor 
Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area International Auto Show in Shenzhen
A Leapmotor T03-as Kínában már sikert aratott a közönség körében. A kispolszkik elektromos utóda Eutrópába jött. /  Fotó: Anadolu via AFP

A Stellantis emellett tavaly 1,7 milliárd dollárért 21 százalékos részesedést vásárolt a hongkongi tőzsdén jegyzett Leapmotorban. A cég most a T03-as miniautóval és a C10-es városi terepjáróval (SUV) dolgozza meg az európai piacot. 

Megérkezett a kispolszkik kínai utóda 

Az elektromos minit az egykor a kispolszkikat és a Fiat Pandákat gyártó lengyel üzemben készítik, az egy feltöltéssel 420 kilométer megtételére képes C10-esek viszont már egyben érkeznek Kínából, rájuk a júliustól élő 21,3 százalékos uniós büntetővám is vonatkozik a 10 százalékos alapvám mellett, de még így is megéri a kocsit Kínából idehozni.

A bumfordi Leapmotor T03-as jellemzői egyébként a következők:

  • hosszúsága 362 mm,
  • szélessége 1652 mm,
  • magassága 1577 mm,
  • teljesítménye 55kW
  • hatótávolsága pedig a kisebb akkuval 265 kilométer,
  • a nagyobbal pedig 403 kilométer.

Az idei évjáratú T03-as belépő modellje Kínában 2,44 millió forintért vihető haza, a gazdagabban felszerelt két változatért 2,98, illetve 3,48 millió forintot kérnek. Ha ezeket az árakat európai szintre hozzuk, azaz minimum megduplázzuk, akkor már látszik, milyen veszélyt jelenthet a Leapmotor a ma még a hagyományos autógyártók által dominált európai piacra. 

A Stellantis hálózatán át terjeszkednek 

A kisautó egyébként Franciaországban már korábban kapható volt, ott közel 8 millió forintnyi euróért. A Stellantis számára fontos, hogy a legolcsóbb, 20 ezer eurós árkategóriában az elsők közé verekedje magát az európai villanyautó-piacon.

A Leapmotor az év végére kétszáz szakkereskedésben árulja majd ezt a két modelljét, egyben támaszkodnak a Stellantis már meglévő hálózatára. Globálisan – Kínán kívül – összesen 350 kereskedéssel számolnak december végére. 

A Leapmotor C10-es elektromos SUV-k egyben érkeznek Európába ( Fotó: Leapmotor

A 2015-ben alapított Leapmotor közölte, hogy a következő három évben egy-egy új modellel jelentkezik majd Európában. Hálózatukat igény szerint bővíteni fogják, egyszer talán Magyarországra is elérnek. A most a következő országokban lehet rendelni a két elektromos Leapmotor modellből:

  • Belgium,
  • Franciaország,
  • Németország,
  • Görögország,
  • Olaszország,
  • Luxemburg,
  • Málta,
  • Hollandia,
  • Portugália,
  • Románia,
  • Spanyolország,
  • Svájc
  • és Egyesült Királyság.

A Leapmotor augusztusban 30 305 járművet értékesített, ami 113,5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos hónapjához képest, és 37,1 százalékos növekedést az előző hónaphoz képest. Fennállása óta a Leapmotor összesen 444 918 járművet szállított a kereskedésekbe.


 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.