Jól indult a harmadik pénzügyi negyedév az Inditexnek, azaz a Zara, a Bershka, a Stradivarius és a Pull & Bear divatüzletláncok tulajdonosának. A világ legnagyobb tőzsdén jegyzett ruházati kiskereskedőjének 11 százalékkal nőttek az eladásai az első öt hétben az árfolyamváltozások leszámításával az előző év hasonló időszakához képest. A forgalomnövekedés magasabb volt, mint a második negyedév ugyanezen időszakában – közölte a cég szerdán a pénzügyi jelentésében. A Zara pénzügyi éve február 1-jén kezdődik, így a harmadik negyedév első öt hete az augusztus 1. és szeptember 8. közötti időszakra esik.
A jobb teljesítmény a jobb időjárással is összefügghet. Június elején ugyanis Európában szokatlanul esős idő uralkodott, ami távol tartotta a vásárlókat a boltoktól. Az Inditex egyik versenytársa, a Hennes & Mauritz szerint ez volt a gyengébb értékesítési számainak az oka – mutatott rá a Bloomberg.
A februártól júniusig tartó időszakban
az eladások 7,2 százalékkal, 18,1 milliárd euróra nőttek, ami az üzletekben és az online értékesítésben is „nagyon kielégítő fejlődést mutat” a divatcég szerint.
Az árbevétel változatlan árfolyamon számolva 10,2 százalékkal emelkedett. A bruttó árrés, azaz a beszerzési és az eladási ár közötti különbség elérte az 58,3 százalékot.
A vállalat bruttó haszonkulcsa 7,5 százalék volt, amivel az adózás előtti nyeresége 10,5 milliárd euróra nőtt.
Az üzemi eredmény 12 százalékkal, 3,6 milliárd euróra nőtt, ami felülmúlta az elemzői becsléseket.
A cégóriás árfolyama a keddi közleménye után emelkedésnek indult, a részvényei szerdán már 4 százalékkal érek többet, mint előtte.
A spanyol kiskereskedő figyelmeztetett, hogy az árfolyamváltozások idén 3 százalékot harapnak ki a bevételből, ami meghaladja a várakozását. Ennek oka a gyengébb dollár.
Az Inditex idén 2,7 milliárd eurót költ új technológiákra és logisztikai kapacitásai bővítésére.
Berobbant a nyári szezon a Zara tulajdonosánálBő tizedével ugrott meg a Zara divatláncot is birtokló spanyol kiskereskedő nyeresége az első negyedévben. Az Inditex további euró-százmilliárdokat fordít beruházásokra, hogy az élesedő divatipari versenyben riválisai előtt járjon. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.