A hazai gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére, felújítására, üzemeltetésére és fenntartására tett közzé koncessziós hirdetményt a Nemzeti Koncessziós Iroda. Az európai közbeszerzési értesítőben megjelent felhívás szerint a koncessziós szerződés a gyorsforgalmi úthálózatra vonatkozó tervezési, felújítási, építési, üzemeltetési és karbantartási feladatokat, illetve ezeknek a tevékenységeknek a finanszírozását is magába foglalja.
A koncesszió a magyarországi, többségében már meglevő és egyes létrejövő gyorsforgalmi úthálózati elemekre terjed ki,
1662 kilométer (km) alaphálózat, valamint 381 km kiegészítő hálózatról van szó.
Ennek a kezeléséért rendelkezésre állási díj és szolgáltatási díj is járna az üzemeltetésbe adás időpontjától a koncessziós időszak lejártáig.
A koncesszió időtartama 420 hónap, vagyis 35 év.
Az ajánlatkérő az egyes részfeladatok kapcsán a következő kereteket határozta meg:
Az ajánlatok, illetve jelentkezések benyújtási határideje július 5.
Több más európai országhoz hasonlóan a Kormány döntése értelmében Magyarország is koncessziós eljárás útján valósítja meg az autópálya felújításokat, tekintettel arra, hogy az uniós tárgyalások eredményeképpen várhatóan sem az RRF, sem az MMF keretéből Magyarország nem tud majd önállóan autópályát építeni – adta hírül a Kormányzati Tájékoztatási Központ.
A koncessziós közbeszerzési eljárás eredményeképpen a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére ezáltal gyorsabb ütemben kerülhet sor, a koncessziós modell finanszírozása az államadósság-kezelés konzervatív kormányzati kereteiben valósul meg, az államadósság érdemi növelése nélkül.
A gyorsforgalmi utak használatával összefüggő jövőbeli állami útdíj bevétel fedezi az új koncessziós modell keretében felmerülő fejlesztési, fenntartási, üzemeltetési díjakat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.