Megjelent az FMCG-piac, vagyis a napi fogyasztási cikkek 2023-as kereskedelmi toplistája – írta hétfői közleményében a Trade magazin.
Ebben az olvasható, hogy nehéz éven van túl a kiskereskedelem, hiszen 2023-ban
A listán szereplő 15 lánc összteljesítménye a 2022-es mintegy 6900 milliárd forint bruttó forgalom után
tavaly már 7900 milliárd fölé nőtt.
Viszont ha az inflációs hatást nem számolva az látszik, hogy 2023 nem a kiskereskedelem éve volt. A dobogón nincs változás.
A középmezőnyben már nagyobb a mozgolódás. A 2022-es toplistához képest helyet cserét egymással a 8. és 9. helyen az Auchan és a Reál. Bár a legstabilabb fejlődést tavaly is a diszkontok (Lidl, Aldi, Penny az egymás közötti diszkont sorrend, utóbbi kettő 20-21 százalékos bővülést produkált) és a drogériák mutatták fel, figyelemre méltó a ranglista végén szereplő kisebb, magyar tulajdonú láncok látványos fejlődése, úgy mint a Kerekes, a Napcsillag és a Dél-100. Fontos viszont kihangsúlyozni, hogy egyetlen csatorna van, ahol mennyiségi növekedés is történt az év során: ez a drogéria, amelynek súlya a teljes FMCG-piacon közel egy százalékpontot nőtt.
De azért azt is érdemes megjegyezni, hogy a 2023-as év legjobb eredményét
a Napcsillag ecofamily lánc könyvelhette el közel 30 százalékos bővüléssel,
ettől pedig nem nem sokkal maradt el a Kerekes és magyar drogériaként a Dél-100.
Árcsökkentési hullám seper végig Amerikán, kétségbeesetten küzdenek a boltok a vevőkértAz elmúlt évek inflációs nyomása az amerikai fogyasztókat is vásárlásaik visszafogására ösztönözte, a boltláncok ezért kénytelenek több ezer árucikkre kiterjedő akciókkal visszacsábítani a vevőiket. Az Amazon, a Target és a Walmart után a Walgreens is csatlakozott az árcsökkentési trendhez. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.