Nincsen kenyér, muszáj menni a Tescóba lopni!
- A feleségem terhes, elvesz egy banánt. Nagy dolog?
- Hosszú volt az ünnep, muszáj valamit enni, mert meghalunk éhen. Muszáj lopni!
Számos honlapon látható az a videofilm, amelyen nevetgélve beszélnek így sarkadi roma fiatalok. Oláh Károlyné, a Sarkadi Cigány Kisebbségi Önkormányzat elnöke viszont azt mondja: nincsen arra törvény, hogy akinek nincs pénze, az elmehet lopni – számol be a Népszabadság.
Buta emberek is nyilatkoztak azon. A fiatalok hülyéskedésnek vették, amikor meglátták a kamerát – mondta Oláh Károlyné, és hozzáteszi: valóban elszaporodtak a lopások 2008 decemberében és 2009 januárjában a Sarkadi Kisebbségi Önkormányzat elnöke, aki szerint sokan igazságtalanul általánosítanak, ami sért minden becsületes romát.
Gyenge volt a Tesco – teszi hozzá. – Úgy nyitott ki az áruház, hogy nem volt fölszerelve biztonsági kamerákkal, nem voltak ott biztonsági őrök. A dolgozók eltűrték, hogy bemenjen 40-50 ember, és kosarastul vigyék kifelé a cuccot. Miért nem telefonáltak a rendőrségnek? És amikor kitört a botrány, miért tudtak kutyás biztonsági őröket állítani, miért tudtak rendőrt hívni?
A sarkadi Tesco áruházról fotót is csak messziről készíthetünk. Az áruházlánc nevében nem nyilatkozhat helyi alkalmazott, csak Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs igazgatója. Nagy valószínűséggel nem zárjuk be az áruházat, mert sokat javult a helyzet - mondja. A kommunikációs igazgató szerint nem az a megoldás, hogy a másutt jól működő létszámnak a három-négyszeresét kelljen a helyszínen biztosítani. Nem tapasztalták, hogy ez országos probléma lenne.
Hackl Mónika szerint a Tescónak nincs stratégiája arra az esetre, ha elszaporodnának a sarkadihoz hasonló esetek - de úgy véli, ha ez bekövetkeznék, az nem is kizárólag a Tesco problémája lenne.A nagyobb sarkadi áruházak közül a Tesco nyílt meg legkésőbb - 2007-ben. Helyi lakosok szerint a már működő Penny Markethez és CBA-hoz képest a Tesco árai drágának számítanak. Az áruház általában üres, pénztárost is alig látni. Az egyik helybeli úgy fogalmazott: ha öt-hat autó áll a Tesco parkolójában, akkor már biztosan akció van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.