A TÁRKI 2010. áprilisi, a felnőtt magyar lakosságot reprezentáló 1000 fős kutatásának eredményei alapján látható, hogy a magyar választók nagytöbbsége nem a kampány hatására, hanem régebbi megszokása vagy meggyőződése alapján választott.
A válaszadók közel felének (43 százalék) megszokásból szavazott az általa szimpatikusnak ítélt pártra (legalábbis a választások előtt több mint egy hónappal eldöntötte, kire szavaz majd), 37 százalékuk pedig meggyőződéses híve egy pártnak (azt állítja ugyanis, hogy mindig is az adott párt szavazója volt).
A válaszolók ötödének (20 százalék) pártszimpátiája tekinthető kampányterméknek: 4 százalékuk a választások előtti napokban, 2 százalékuk az azt megelőző héten, 4 százalékuk egy-két héttel korábban, 10 százalékuk pedig legfeljebb egy hónappal az első forduló előtt döntött a választott párt mellett.
Az LMP szavazótáborának pártszimpátiája zömmel kampánytermék, azaz tízből hét LMP-szavazó legfeljebb egy hónappal a választások első fordulója előtt döntötte el, hogy rájuk szavaz, ami egy új párt esetében nem meglepő. A másik új parlamenti párt, az LMP-nél valamivel régebben alakult Jobbik szavazótábora elsősorban megszokásból, másodsorban a kampány hatására szavazott a pártra, ugyanakkor alig találunk meggyőződéses Jobbik-szavazót.
Az MSZP esetében a legjellemzőbb, hogy a választói „mindig is ennek a pártnak a szimpatizánsa volt”, azaz a szocialisták rendelkeznek a legnagyobb arányban elkötelezett szavazói réteggel. A Fidesz-KDNP esetében is magas a meggyőződésből rájuk szavazók aránya, ám a győztes pártszövetség szavazótáborán belül ezzel megegyező mértékben találunk megszokásból szavazókat is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.