Az év elején elhunyt világsztár, David Bowie műgyűjteményének 350 darabját vitte kalapács alá a Sotheby’s londoni irodája november 10–11-én. Az aukciót óriási érdeklődés kísérte, a londoni teremben 1700-an, az interneten pedig 26 ezren követték élőben. Bowie teljes kollekciója és műgyűjtői látásmódja csak halála után vált nyilvánossá, noha szívesen kölcsönzött műveket kiállításokra. Az árverési anyag „best of” válogatása – mintegy kétszáz műtárgy – július és október között Los Angelesben, New Yorkban és Hongkongban is látható volt, mielőtt visszaérkezett Londonba. A kiállításokon több mint százezer látogató volt, a rajongókat vonzotta, hogy betekintést nyerhetnek a titokzatos művész gondolkodásmódjába és gyűjtőszenvedélyébe.
A gyűjtemény festészeti részének fókuszában a 20. századi angol művészet volt, a 130 brit műalkotás közül több új árrekordot ért el. Ilyen volt Frank Auerbach Gerda Boehm portréja, amely 3,789 millió fontért kelt el, messze meghaladva 300-500 ezer fontos becsértékét. Peter Lanyon tájképei is közel álltak Bowie szívéhez, a legdrágább közülük a Witness lett 797 ezer fontos leütési árral, 250-350 ezer fontos becsérték mellett. Helyet kapott a kollekcióban Marcel Duchamp is, A Bruit Secret című munkája 180-250 ezer fontos becsértékét megduplázva, 557 ezer fontért talált gazdára.
A 47 főművet tartalmazó esti árverés 24,3 millió fontos összleütéssel zárult, a második napon a délelőtti árverésé 7,2 millió font, a délutánié – ahol az excentrikus olasz dizájner Ettore Sottsass és a milánói Memphis Csoport munkái kerültek kalapács alá – 1,4 millió font lett az előzetesen becsült 130 ezer font helyett. Eredetileg a három aukciótól összesen 10-12 millió fontot vártak – majdnem 33 millió lett a vége.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.