A z NFL nemzeti televíziós „csomópontja” az ESPN, a csatorna 15,2 milliárd dolláros közvetítési jogot szerzett magának. A szövetség további 7 milliárddal számolhat szponzorszerződésekből, jegyértékesítésekből és ajándéktárgyakból. A tévés közvetítés sok szereplőnek lehet rendkívül jövedelmező, a tavalyi szezon nyitómeccsét is csaknem 25 millióan nézték, az első forduló összesített nézettsége pedig jóval meghaladta a 160 milliót. Az NFL olyannyira a tévétársaságok felett áll, hogy nincsenek is nagyon alkupozícióban.
A csütörtöki csomagot például 2014-ben a CBS nyerte el, 275 millió dollárt rakott le érte az asztalra, 2015-ben pedig már 300 milliót.
Nem véletlen, hogy az NFL hivatalos szponzorai között a legtöbb az ételt és italt forgalmazó cég. A liga által elvégzett kutatás kimutatta, hogy a legtöbb nézőt pizza- és sörreklámmal kötik le, így a majdnem 1,5 milliárd dolláros szponzorbevétel olyan cégektől származik, mint a Pizza Hut és a Budweiser.
A liga csapatai közül messze a Dallas Cowboys a legértékesebb 4,2 milliárd dollár körüli értékkel, az „Amerika csapatának” aposztrofált klub 700 millió dolláros forgalmat generált a tavalyi szezonban.
Összehasonlításképpen: a labdarúgócsapatok közül a Manchester United érte el elsőként a 3,8 milliárd dolláros értéket, a Real Madrid 3,66, a Barcelona pedig 3,4 milliárddal követi a vörös ördögöket.
A Cowboys sikerének titka a topjátékosokkal kapcsolatban folytatott marketingtevékenység, ugyanis története során minden szezonban volt legalább egy olyan játékosa, akit kiemelt reklámarcként kezelt, s a dallasiak nagy munkát fektettek abba, hogy ha már az eredményesség hiányzik, a reklámok révén a gazdasági szegmens dübörögjön. Ha csak az utóbbi éveket nézzük, Dez Bryant, Tony Romo, DeMarcus Ware, Jason Witten mind-mind olyan sztárok, akiknek neve erősen összeforrt a klubbal.
A klubok persze leginkább irányítóikra építik arculatukat, elég, ha csak a New England Patriots legendájára, Tom Bradyre gondolunk. Brady mögött olyan cégek állnak, mint a Tag Heuer, az Under Armour, a Cadillac, az Intel és a Nike.
Ennek fényében igencsak meglepő, hogy Tom Brady a kanyarban sincs a liga legjobban fizetett irányítóinak listáján. 2018-ban csak a 14. helyet foglalja el a rangsorban a maga 20,5 millió dolláros éves fizetésével.
Az éllovas Jimmy Garoppolo, a San Francisco 49ers klasszisa 27,5 millióval, második a detroiti Matthew Stafford kerek 27 millióval, a képzeletbeli dobogó alsó fokán pedig a Raiders 25 milliót kereső irányítója, Derek Carr található. A nagyobb nevek közül a pittsburghi Ben Roethlisberger „csak” 21,8, Eli Manning a Giantsből pedig 21 milliót kaszál évente.
Óriási különbség van azonban az NFL játékosainak és a labdarúgás kiemelkedő alakjainak közösségi médiás megjelenéseiben.
Az Amerikában meglehetősen népszerű Twitter királya a Seattle Seahawks irányítója, Russell Wilson 5,45 millió követővel, míg Cristiano Ronaldo 74,3 millió rajongóval rendelkezik ezen a platformon.
A legnépszerűbb Dallas Cowboysnak 3,71 millió követője van, a Real Madridnak 30,8 millió. Vagyis hiába hangoztatják az amerikai sportrajongók, hogy „soccer is not football”, azaz a tojáslabdás az igazi foci.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.