BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beyoncénak is köszönheti a Louvre, hogy tavaly rekordot döntött

Beyoncé és Jay-Z közös klipjét a világhírű múzeumban forgatták, melyben egyébként olyan műkincsek is feltűnnek, mint Leonardo da Vinci Mona Lisája, Szamothrakéi Niké ókori görög márványszobra, valamint Jacques-Louis David festménye, a Napóleon megkoronázása.

Többen látogattak el tavaly Louvre-ba, mint ahányan Magyarországon élnek – összesen tíz millió kétszázezren. A francia közgyűjtemény így minden eddigi látogatottsági rekordot megdöntött – írja az Infostart.

A világ legnagyobb művészeti múzeuma cím elnyerése után tavaly újabb rekordot döntött meg a francia közgyűjtemény. A Louvre lett ugyanis a világ első és eddig egyetlen olyan múzeuma, amit 12 hónap alatt több mint 10 millióan kerestek fel: többen, mint ahányan Magyarországon élnek, összesen 10,2 millióan.

Jean-Luc Martinez, a Louvre főigazgatója három fő okot emelt ki, amelyek hozzájárultak a bűvös tízmillió fős látogatottság eléréséhez.

  • Az első a Delacroix című tárlatuk, amelyre több mint félmillióan voltak kíváncsiak.
  • A második körülményt egy kevésbé szokványos jelenség jelentette: a Louvre-ban forgatták ugyanis az amerikai Beyoncé és férje, Jay-Z új albumának debütáló videoklipjét, amit a legnagyobb videomegosztó portálon közel 150 millióan néztek meg.
  • A harmadik tényezőként a franciaországi turizmus általános növekedése szolgált: bár az év végi sárgamellényes zavargások 18 millió eurós kiesést okoztak a főváros szállodáinak, a vendégéjszakák száma tavaly megközelítette a 2015-ös iszlamista terrortámadások előtt mért rekordot.
  • Egy friss kimutatás szerint a turizmus a francia GDP mintegy 7 százalékát adja és körülbelül 2 millió embernek ad munkát, amely a közeljövőben tovább nőhet, hiszen az előrejelzések szerint 2020-ban a Franciaországba látogató külföldi turisták száma elérheti a 100 millió főt.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.