BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hétfőn indul a ceglédi vasútvonal újabb szakaszának felújítása

Augusztus 30-án, hétfőn indul a 100a vonal Üllő és Monor közötti szakaszának pályafelújítása. A tervezetten október 30-ig tartó kivitelezési munkálatok miatt az elővárosi és a távolsági vonatok menetrendje jelentősen módosul a ceglédi, a debreceni, a szegedi és a lajosmizsei vonalakon. A beruházásnak köszönhetően ezen a szakaszon is megszüntethetők a sebességkorlátozások, a menetrend stabilabb és megbízhatóbb lesz.

A Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) vasútvonal felújítása 2020-ban kezdődött meg a Nyugati pályaudvar és Városligeti elágazás közötti szakasz átépítésével, majd 2021 tavaszán a Vecsés–Üllő szakasz felújítása valósult meg, most pedig augusztus 30-tól október 30-ig Üllő és Monor között dolgoznak a MÁV FKG szakemberei.

Az Üllő és Monor közötti 18 kilométer hosszú vágány átépítésén, váltócseréken és felsővezeték-karbantartási munkálatokon túl Monor, Vecsés-Kertekalja és Hosszúberek-Péteri hangos utastájékoztatási rendszerét újra cserélik, utóbbi megállóhelyen modern vizuális utastájékoztató rendszer fogja szolgálni az utasokat.

Fotó: Máthé Zoltán / MTI

Üllő és Monor állomásokon megújul a biztosítóberendezés, Üllőn átépítik a fővágányokat, a váltókat is kicserélik, megerősítik a felsővezeték-hálózatot. Monor állomáson a meglévő pályainfrastruktúrát újítják fel, és az útátjárót is átépítik. Az átjárók lezárását a minél kisebb akadályoztatás érdekében a vágányzári munkák ütemezéséhez igazították. Legalább egy átjárón folyamatosan biztosítva lesz a közúti és gyalogos átkelési lehetőség.

Annak érdekében, hogy a kivitelezés minél rövidebb időt vegyen igénybe, hétköznap és hétvégén egyaránt 12 órás műszakokban lesz munkavégzés, jellemzően 7-19 óra között.

A kivitelezés ideje alatt a teljes szakaszon, nappal és éjszaka a gépek működéséből, a tolatási feladatok kapcsán esedékes kürtjelzésekből adódóan, illetve a vágányépítés miatt, Monor állomáson pedig a zúzottkőágyazat-mozgatás és deponálás miatt zajjal és porral járó munkavégzésre kell számítani.

A két hónapos kivitelezési időszakban Üllő és Monor között felváltva dolgoznak a két vágányon, így az érintett állomások között egy vágánnyal kevesebb áll a vonatok rendelkezésére. Egyes vonatok eltérő megállási renddel közlekednek, valamint rész-, illetve teljes útvonalon kimaradnak.

Pótlóbuszok, Volánbusz járatokat érintő változások

  • Hosszúberek-Péteri–Monor vasúti szakaszon (a vonatokon és a pótlóbuszokon) felhasználható minden olyan vasúti bérlet, melynek kiindulási vagy célállomása Hosszúberek-Péteri, a rajta feltüntetett érvénytartamon belül, legfeljebb a vágányzár végéig.
  • A Volánbusz 512-es számú járata más útvonalon – Péteri, autóbusz-forduló és Monor, vasútállomás között – közlekedik, emiatt az 512-es számú autóbuszokon felhasználhatók az eredeti útvonalra kiadott (Hosszúberek-Péteri vasút megállóhely kiinduló vagy célállomású) Volánbusz bérletek a rajtuk feltüntetett érvénytartamon belül.
  • Vecsés, illetve Üllő és Monor között közlekedő pótlóbuszok Vecsés-Kertekalja vasúti megállóhelytől, illetve Hosszúberek-Péteri vasúti megállóhelytől távolabb állnak meg. Ezért a Vecsés, Iskola utca autóbusz megállóhelyen vagy Péteri, Hosszúberek-Péteri autóbusz megállóhelyen a pótlóbuszra felszálló utasok menetjegyeket az autóbusz fedélzetén pótdíj nélkül vehetik meg.

A felújítással, a módosított menetrendekkel és az útátjáró lezárásokkal kapcsolatos információk a www.mav.hu/100a oldalon is elérhetőek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.