A Kínai Nemzeti Rádió és Televízió Hivatala tette közzé az új irányelveket, amik kimondják, hogy a véleményvezérek csak olyan témákról készíthetnek tartalmakat, amikről igazolható ismereteik vannak - írta meg a Business Insider.
A releváns képesítés az olyan témák előfeltétele lesz amik művelése magas szintű professzionalizmust igényel.
Ilyenek a jog, az orvostudomány, az oktatás vagy a pénzügyek. Arról nem közöltek információt, hogy mit takar a releváns képesítés.
A influencer tartalmak előállítói fontos szerepet játszanak a tudományos és kulturális ismeretek terjesztésében, a szellemi és kulturális élet gazdagításában, valamint a gazdasági és társadalmi fejlődés előmozdításában
- olvasható a hivatal közleményében. Hozzátették, hogy az új szabályok célja egy pozitív, egészséges és rendezett internetes tér kialakítása. Az irányelvek ezzel kapcsolatban felsorolnak 31 olyan dolgot, amit az influencerek nem tehetnek meg élő adásban. Ezek közé tartozik például a szerencsejáték, az erőszak ábrázolása vagy a droghasználat. Ezzel együtt tilos a streamekben olyan tartalmakat közvetíteni, amik
gyengítik, eltorzítják vagy megtagadják a Kínai Kommunista Párt rendszerét és vezetését.
A szabályok innentől tiltják az olyan népszerű videós témákat is, mint a mukbang videók, amik az élelmiszerpazarlást és a túlevést demonstrálják. Ebben a kedvelt videó típusban az influencer azt közvetíti, ahogy eszik és közben kifejti a véleményét valamilyen témában. A videók szélsőséges esetben valóban bemutathatnak felesleges étel pazarlást vagy túlevést.
Az új szabályok a kínai vezetés újabb fellépését jelentik az országban virágzó online streaming iparral szemben. A KPMG tanácsadócég becslései szerint
2020-ban nagyjából 156 milliárd dolláros volt Kína influencer piaca.
Sok influencer rendkívül népszerűvé vált Kínában és több milliós követőbázisokkal rendelkeznek. A Kommunista Párt szerint a véleményvezérek túlságosan nagy befolyással bírnak a követőik felett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.