BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kína megregulázza az influencereket, innentől nem beszélhet akárki akármiről

Kínában az influenszereknek bizonyos témákról csak akkor beszélhetnek a videóikban, ha igazolják, hogy képesítéssel rendelkeznek az adott témában. Többek között ilyen témakörök a jogtudomány, az orvostudomány vagy a pénzügyek.

A Kínai Nemzeti Rádió és Televízió Hivatala tette közzé az új irányelveket, amik kimondják, hogy a véleményvezérek csak olyan témákról készíthetnek tartalmakat, amikről igazolható ismereteik vannak - írta meg a Business Insider.

A releváns képesítés az olyan témák előfeltétele lesz amik művelése magas szintű professzionalizmust igényel. 

Ilyenek a jog, az orvostudomány, az oktatás vagy a pénzügyek. Arról nem közöltek információt, hogy mit takar a releváns képesítés.

(211202) -- SHANTOU, Dec. 2, 2021 (Xinhua) -- A social media influencer promotes toys via livestreaming in Chenghai District of Shantou City, south China's Guangdong Province, Dec. 2, 2021. Chenghai District in the city of Shantou is dubbed "the capital of toys in China" as the toy industry continues to flourish in this coastal region and a complete industrial chain has been formed.  To overcome the impact of the COVID-19 outbreak on the toy industry, the local authorities have been actively supporting the upgrading of the toy industry and helping enterprises build sales platforms as well as open up new sales channels.   In the first three quarters of 2021, the toy production value of Chenghai hit 9.296 billion yuan (about 1.4 billion U.S. dollars) and from January to July this year, the district has exported toys worth 2.738 billion yuan, accounting for 56.64 percent of the district's total exports. (Xinhua/Deng Hua) (Photo by Deng Hua / XINHUA / Xinhua via AFP)
Fotó: Deng Hua / Xinhua via AFP

A influencer tartalmak előállítói fontos szerepet játszanak a tudományos és kulturális ismeretek terjesztésében, a szellemi és kulturális élet gazdagításában, valamint a gazdasági és társadalmi fejlődés előmozdításában

- olvasható a hivatal közleményében. Hozzátették, hogy az új szabályok célja egy pozitív, egészséges és rendezett internetes tér kialakítása. Az irányelvek ezzel kapcsolatban felsorolnak 31 olyan dolgot, amit az influencerek nem tehetnek meg élő adásban. Ezek közé tartozik például a szerencsejáték, az erőszak ábrázolása vagy a droghasználat. Ezzel együtt tilos a streamekben olyan tartalmakat közvetíteni, amik

gyengítik, eltorzítják vagy megtagadják a Kínai Kommunista Párt rendszerét és vezetését.

A szabályok innentől tiltják az olyan népszerű videós témákat is, mint a mukbang videók, amik az élelmiszerpazarlást és a túlevést demonstrálják. Ebben a kedvelt videó típusban az influencer azt közvetíti, ahogy eszik és közben kifejti a véleményét valamilyen témában. A videók szélsőséges esetben valóban bemutathatnak felesleges étel pazarlást vagy túlevést.

(211105) -- HANGZHOU, Nov. 5, 2021 (Xinhua) -- Pan Yunfeng shoots a video of him making a bamboo product at Hengling Village in Lin'an District of Hangzhou, east China's Zhejiang Province, Nov. 2, 2021.  A bamboo weaver in Hangzhou has amazed netizens after short videos of him turning thick bamboo into delicate slices were uploaded on social media platforms including TikTok.   Pan Yunfeng, 51, makes pot brush, baskets, umbrellas and even bathtubs out of bamboo on TikTok. He started learning bamboo weaving at an early age and began to publish his works in 2019.   With over 4.5 million followers on Douyin (the Chinese version of TikTok) and the most popular video garnering about 2 million likes, Pan has become a genuine influencer for netizens by promoting the traditional art simply using his own bare hands.  Carrying a history of 2,000 years, bamboo weaving art was listed as a national intangible cultural heritage in 2008. "Bamboo weaving has become an integral part of my life. I will work my best to preserve and pass on the craft," Pan said. (Xinhua/Jiang Han) (Photo by Jiang Han / XINHUA / Xinhua via AFP)
Fotó: Jiang Han / Xinhua via AFP

Az új szabályok a kínai vezetés újabb fellépését jelentik az országban virágzó online streaming iparral szemben. A KPMG tanácsadócég becslései szerint

2020-ban nagyjából 156 milliárd dolláros volt Kína influencer piaca.

Sok influencer rendkívül népszerűvé vált Kínában és több milliós követőbázisokkal rendelkeznek. A Kommunista Párt szerint a véleményvezérek túlságosan nagy befolyással bírnak a követőik felett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.