„Megvannak az augusztusi késési adatok: ismét negatív rekordot döntött a MÁV. A magyar InterCityk mindössze 32,8 százaléka volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc) augusztusban – ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton” – írta Vitézy Dávid a Facebook.
A volt közlekedési államtitkár idézte a miniszterelnököt, aki a vasút problémáiról szóló kérdésre válaszolva szombaton azt mondta, hogy érdemes összehasonlítani, mi volt Lázár János előtt és Lázár János után, mert akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát.
Nos, ha nem a kozmetikázott és mesterségesen felfújt utasszámokat, hanem az elmúlt évek késési adatait hasonlítjuk össze, akkor vajon milyen bizonyítványt kap a közlekedési miniszter?
– fogalmazott.
Vitézy azt írta, hogy az elmúlt években a magyar vasút megbízhatósága látványos romlásnak indult,
a magyar InterCity-vonatok több mint 67 százaléka késett öt percnél többet idén augusztusban.
A közlekedési szakértő szerint ez pedig a Lázár János által meghozott döntések miatt van. „Egytől egyig lemondott minden vasúti járműbeszerzést, leállította a pályafelújításokat és fejlesztéseket, a kivont források és bezuhant bevételek miatt elszaporodtak a pályahibák, a központosított berszerzések nyomán darabjaira hullott MÁV-karbantartás miatt sűrűsödnek a járműhibák, az alkatrészhiány miatt egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat” – fogalmazott.
Vitézy Dávid azt írta, hogy néhány év alatt 70 százalék fölötti értékekről zuhant a pontosság 32,8 százalékra, ez ma Európa legrosszabb ilyen értéke.
Nemrég Lázár János építési és közlekedési miniszter bejelentett konkrétumokat a már korábban meghirdetett vasútfejlesztési programról. Először is leszögezte, hogy a MÁV-járműparkot és a hazai vasúti pályát nem tudják varázsütésre megújítani, mert 30 év hátrányunk van, de nekiállnak. Majd közölte, hogy
közel 850 milliárd forint forrást rendelnek a feladatra.
Ebből a pénzből
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.