A ma megnyílt berlini InnoTrans kiállításon megállapodott a MÁV-Volán csoport és az ÖBB Holding AG vezetése a nemzetközi személyszállítás színvonalának emeléséről, karbantartásról és a vasúti árufuvarozás versenyképességének javításáról. Az aláírók magyar részről Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója, Mosóczi László a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója, osztrák részről Andreas Matthä, az ÖBB Holding AG igazgatóságának elnöke volt.
A megállapodás értelmében a két ország vasúttársasága Budapest és Bécs között a kétórás menetidő elérését veszi alapul, ehhez próbálják igazítani a menetrendet és a nemzetközi személyszállító vonatok megállási rendjét. Ugyan a menetidő jelentős csökkenése csak a Hegyeshalom és Bécs közötti vasútvonal felújítása után, 2028-tól lehetséges, de addig is mindkét fél törekszik olyan menetrendi változtatások bevezetésére, amelyek alapján évről évre egyre több személyszállító vonat közlekedhet rövidebb menetidővel, hegyeshalmi és tatabányai megállás nélkül.
Jelenleg napi két pár Railjet vonat halad át hegyeshalmi megállás nélkül a magyar–osztrák határon a MÁV-Start mozdonyvezetőivel egy kísérleti projekt részeként. Ennek kiterjesztése érdekében a MÁV-Start és az ÖBB biztosítja a a mozdonyvezetőket és a vonatkísérőket.
Az ÖBB törekedni fog arra, hogy ebben az új menetrendi modellben gyorsabb menetvonalon, új járművekkel közlekedhessenek a Budapestről induló és a Bécsen túl közlekedő Railjet vonatok. Vállalták az utaselégedettség javítása érdekében egy olyan minőségbiztosítási rendszer kidolgozását, amely üzemzavarok esetén is lehetővé teszi a gyors és hatékony információcserét a cégcsoportok között.
A MÁV és az ÖBB a kombinált fuvarozás fejlesztése és a vasúti árufuvarozási kapacitás növelése érdekében olyan programot dolgoz ki, amely lehetővé teszi, hogy a kombinált fuvarozást a magyar állam is támogassa.
Közös cél továbbra is a vasúti egyeskocsi-fuvarozás támogatása, valamint a záhonyi átrakókörzet forgalmának a fenntartása.
A vasúti pályaépítési munkálatok, és az ezekkel járó korlátozások jelentős fennakadásokat okozhatnak a nemzetközi, közvetve pedig a belföldi vonatok közlekedésében. A MÁV és az ÖBB – a német vasút bevonásával – azon dolgozik majd, hogy az utasoknak mind a menetjegyvásárlásnál, mind az utazásnál a lehető legkevesebb zavartatással kelljen szembesülniük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.