Sokak számára napi rutin egy forró kávéval indítani a napot, a közelmúltbeli áremelkedések miatt azonban lassan luxussá válhat a reggeli kávézás. A 2022 augusztusára vonatkozó adatok azt mutatják, hogy az Európai Unióban a kávé ára átlagosan 16,9 százalékkal nőtt 2021 augusztusához képest. Összehasonlításképp, 2020 és 2021 között csupán 0,5 százalékos volt az éves drágulás mértéke.
A kávézás még drágább lehet azoknak a fogyasztóknak, akik tejjel és-vagy cukorral isszák a kávéjukat, mivel az elmúlt évben még inkább kilőtt ezeknek a termékeknek az ára – közölte az Eurostat.
A teljes tej ára 2021 augusztusa és 2022 augusztusa között átlagosan 24,3 százalékkal, míg a zsírszegény tejé 22,2 százalékkal emelkedett az uniós tagországokban.
A cukor átlagosan egy év alatt 33,4 százalékkal drágult, a 2021. augusztusi 0,8 százalékról.
Az adatok szerint a kávé, a cukor és a különböző zsírtartalmú tejtermékek esetében egyaránt áremelkedést tapasztaltak az uniós tagállamokban, kivéve Máltát, ahol nem jelentettek változást az alacsony zsírtartalmú tej árában. A legnagyobb éves inflációt a cukor esetében jelentették, Lengyelországban 109,2 százalékos emelkedéssel, amit Észtország (81,2 százalék), Lettország (58,3 százalék), Bulgária (44,9 százalék) és Ciprus (43,2 százalék) követett a sorban.
A kávé Finnországban drágult a legnagyobb mértékben, 43,6 százalékkal,
amit Litvánia (39,9 százalék), Svédország (36,7 százalék), Észtország (36,4 százalék) és Magyarország (34,3 százalék) követett.
A tejrajongók Magyarországon, Litvániában és Horvátországban tapasztalhatták a legnagyobb mértékű árnövekedést, a teljes tej és a zsírszegény tej esetében egyaránt. A zsírszegény tej ára Magyarországon (51,7 százalék), Litvániában (46,8 százalék), Horvátországban (43,5 százalék), Csehországban (43,3 százalék) és Lettországban (40,1 százalék) nőtt a legnagyobb mértékben, a teljes tej ára pedig Litvániában (50,2 százalék), Horvátországban (41,2 százalék), Észtországban (38,9 százalék), Németországban (30,6 százalék) és Magyarországon (30,1 százalék) nőtt jelentősen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.