Hamarosan, augusztus végéig lezárják a megvalósíthatósági tanulmány engedélyezési eljárását, amit a kormányhatározat megjelenése és a műszaki terv elfogadása után az Arad–Nagyvárad gyorsforgalmi út kivitelezőjének kiválasztási folyamata követhet – közölte szerdán Békés vármegye önkormányzata.
A tájékoztatás emlékeztet, hogy Ilie Bolojan, a Bihar Megyei Tanács elnöke a napokban aláírta az Arad–Nagyvárad gyorsforgalmi út műszaki tervének finanszírozási szerződését. A több mint 120 kilométeres, négysávosra tervezett útról szóló projekt keretében Nagyszalontával is összeköttetést alakítanak ki, ami egy 5 kilométeres szakaszt jelent, de Araddal is összekapcsolják az utat 3 kilométer hosszan, valamint a magyarországi határátkelőhöz (Nagyszalonta–Békéscsaba) vezető, közel 10 kilométernyi összekötőutat is megépítik. Az út teljes hossza így eléri majd a 138 kilométert.
Mindeddig két gyorsforgalmi összeköttetést hoztak létre Magyarország és Románia között.
Először 2015-ben adták át a magyar M43-as és a román A1-es autópályát összekötő utat (Csanádpalota–Nagylak II.), majd 2020-ban a a magyar M4-es sztrádát és a román A3-ast kötötték össze egy átkelővel (Nagykereki–Bors II.). A tervek szerint Csenger és Óvári térségében épülhet meg a harmadik, mely Szatmárnémeti körgyűrűjét kapcsolja majd össze az M3-as autópályából leágazó autóúttal. A negyedik lenne a békési összekötés, amely a finanszírozási szerződés aláírásával újabb fontos pontjához érkezett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.