Az előzetes adatok szerint az eurózóna inflációja januárban éves szinten 2,8 százalékra lassult a decemberi 2,9 százalékról. A szolgáltatások esetén a pénzromlás 4 százalék maradt, míg az élelmiszerek, alkohol és dohánytermékek esetében a drágulás üteme 5,7 százalékra lassult az előző havi 6,9 százalékról. A nem energiaipari termékek esetén 2 százalékra csökkent az infláció.
Ugyan az előző hónapban és áprilisban az energiával kapcsolatos bázishatások miatt gyorsult a pénzromlás, de alapvetően az elmúlt időszakban fokozatosan javult a mutató. Havi szinten 0,4 százalékkal csökkentek az árak, míg az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított maginfláció 2024 januárban 3,3 százalékra lassult, ami 2022 márciusa óta a legalacsonyabb érték.
Az euróövezet maginflációs rátája 1991 és 2023 között átlagosan 1,89 százalék volt, és 2023 márciusában 5,7 százalékkal történelmi csúcsot ért el. Az Eurostat a munkakeresőkkel kapcsolatban is közzétett adatokat: a szezonálisan kiigazított munkanélküliségi ráta az euróövezetben változatlanul 6,4 százalék volt 2023 decemberében, ami összhangban van a piaci előrejelzésekkel.
Eközben a 25 év alatti álláskeresőket tükröző ifjúsági munkanélküliségi ráta a novemberi 14,5 százalékról 14,4 százalékra csökkent. Az euróövezet főbb gazdaságai közül Spanyolországban volt a legmagasabb az állástalanok aránya 11,7 százalékkal, amelyet Franciaország követett 7,3 százalékkal és Olaszország 7,2 százalékkal. Ezzel szemben Németországban volt a legalacsonyabb a ráta 3,1 százalékkal.
Ilyen is rég volt: 3 százalék alatt az infláció – kevesen hittek benne NémetországbanA decemberi 3,7 százalék után januárra 2,9 százalékra olvadt a német infláció éves szinten, Németország szövetségi statisztikai hivatala, a Destatis szerdán közzétett, előzetes adatai szerint. A német infláció januárban az előző havinál és a piaci várakozásoknál is alacsonyabb volt. Ilyen kicsi árszínvonal-emelkedést 2,5 éve mértek Németországban utoljára éves alapon. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.