A román közlekedési minisztérium néhány héten belül kiírja a Craiova-Filiași autópálya szakasz megépítésére vonatkozó közbeszerzést – írja az Adverul.
A minisztérium által kezdeményezett kormányhatározat szerint 16,5 milliárd lejbe kerül a Filiasi – Târgu Jiu gyorsforgalmi úttal folytatódó Craiova – Filiasi autópálya építése, a munkálatok 30 hónapig tartanak összesen 110 kilométeren.
A Craiova – Filiasi autópálya 51,4 kilométer, a gyorsforgalmi út pedig 58,6 kilométer hosszú lesz.
A projekt finanszírozását európai forrásokból, a 2021-2027 Közlekedési Operatív Programból és az állami költségvetésből biztosítják.
Korábban írtunk róla, Magyarország kenterbe veri Romániát autópályák terén: miközben idehaza már a 2000 kilométert közelíti a teljes gyorsforgalmi hossz, addig a két és félszer nagyobb keleti szomszédunknál éppen idén érte el az 1000 kilométert.
Mindez nem véletlen, Romániában meglehetősen nyögvenyelősen haladnak az autópálya-projektek, ennek legékesebb példája az észak-erdélyi autópálya története. Az A3-as építése, amely Bukarestet kötné össze Nagyváraddal és Nyugat-Európával, több mint 20 éve húzódik. A román állam még 2003-ban döntött arról, hogy megépíti a Borstól Brassóig vezető, 515 kilométeres autópályát. A pályaépítést nemzetbiztonsági okokra hivatkozva kivonta a közbeszerzési törvény hatálya alól, és versenytárgyalás nélkül bízta meg az amerikai Bechtel társaságot a feladat elvégzésével.
A szerződés felbontásáig, 2013-ig a Bechtel csak a Kolozsvár mellett elhaladó, 52 kilométeres szakaszt adta át, és további 60 kilométeren végezte el a munkálatok mintegy felét. A CNAIR ezt követően rövidebb szakaszokra osztotta a pályát, és ezekre keresett tervezőt és kivitelezőt, de ez a folyamat is számos kudarccal járt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.