Az Uber nem kisebb célt tűzött ki magának, mint hogy felvegye a versenyt az Amazonnal az online kiskereskedelemben. Bár a cég a világ egyik legértékesebb technológiai vállalata lett, sokáig nem tudott tartós profitot elérni, először 2023-ban jelentett 1,1 milliárd dolláros éves profitot, ezek után pedig felmerült a nagyszabású terjeszkedés ötlete.
Dara Khosrowshahi vezérigazgató a cég profitját a költségek csökkentésével és a kísérleti projektek, például az önvezető autók eladásával érte el. Az Uber azonban új ügyfelek bevonásával próbál tovább növekedni azzal, hogy a felhasználók nemcsak autókat, hanem
is foglalhatnak az Uber Eats alkalmazáson keresztül.
Az Uber célja, hogy szuperalkalmazássá váljon, hasonlóan a kínai WeChathez, és három fő platformot fejleszt: az Ubert, az Uber Eatst és az Uber Drivert. Azonban erős versenytársakkal néz szembe, mint a Lyft, a DoorDash és az Amazon. A vállalat technológiai megoldásaival a helyi kereskedelmet próbálja támogatni, és reméli, hogy idővel felülmúlhatja az Amazon dominanciáját – írja a Financial Times.
Közel 7 százalékot emelkedtek az Uber részvényei szeptember közepén arra a hírre, hogy a fuvarmegosztó cég új partnerségre lépett az Alphabet tulajdonában lévő, önvezető autókat gyártó Waymóval. Már jövőre fizetős fuvarokat kínálnak Atlantában és a texasi Austinban.
Az Uber társalapítója, Travis Kalanick korábban dollármilliókat áldozott az önvezető autók fejlesztésére. Ám a pandémia óta az Uber és a Lyft félretette ezt az ambíciót, mondván, olyan platformokká válnak, amelyeken a mások által kifejlesztett technológia működik.
Az Uber gyorsan növekvő hirdetési üzletága is jelentős bevételi forrássá vált, miközben folyamatosan bővíti tagi programját, az Uber One-t, amely különböző kedvezményeket kínál az előfizetőknek.
Az Uber Direct platformmal a cég különböző márkák termékeit szállítja házhoz, és szorosabb versenyben áll az Amazonnal.
Az Uber tovább terjeszkedik, új partnerségeket köt elektromosjármű-gyártókkal és autonóm vezetési cégekkel, és tervezi az autonóm autószolgáltatások bevezetését is az Egyesült Államokban 2025-re. Az önvezető autók hosszú távon hatalmas nyereséget hozhatnak, bár a technológia széles körű elterjedése még évekre van.
A cég működési profitja javult, de a sofőrök bérhelyzetét továbbra is viták övezik. Több országban jogi harcok folynak, hogy a sofőröknek biztosítsák a minimálbért és munkavállalói jogokat. Az Uber ezekre a kihívásokra is válaszokat keres, miközben a globális terjeszkedés és innováció révén szeretné fenntartani növekedését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.