Az Ubernél jelenleg 0-5 százalék között mozog a jutalék. Tehát vagy semmit vagy csak minimális összeget kell befizetniük a taxisoknak. Hogy reagált erre a Bolt?
A Boltnál mindig arra törekszünk, hogy a sofőr partnerek a legtöbbet keressék a piacon, ami azt jelenti, hogy a lehető legtöbb bevételük legyen. Mint piacvezető szolgáltató, mi azon dolgozunk, hogy a legtöbb fuvart szervezzük a sofőr partnereknek és a legkedvezőbb feltételeket biztosítsuk. A sofőrök tisztában vannak azzal, hogy az alacsony jutalékszint egy pont után nem feltétlenül maradhat fenntartható.
Volt olyan iparági szereplő, aki korábban azt jósolta, rengeteg Bolt-sofőr fog átigazolni az Uberhez. Így történt?
Egy versenytárs érkezésekor a piaci mozgás törvényszerű, ennélfogva mi is tapasztaltunk elmozdulást. Jellemzően azok körében, akik csak rövid ideje voltak Bolt-taxisok. Úgy látjuk, hogy általában a sofőrjeink elégedettek velünk. Úgy is fogalmazhatok, hogy az évek óta kölcsönös tiszteletre alapozott munkakapcsolat meghozta a gyümölcsét. Továbbra is sokan szeretnének hozzánk csatlakozni, mi pedig gyorsítottuk és optimalizáltuk folyamatainkat és szeretettel várjuk az új csatlakozókat. Számos sofőrpartner,
aki az elmúlt hetekben távozott a Bolttól, már időközben jelezte a visszatérési szándékát.
Mi pedig várjuk őket.
Az utasokat is komoly kedvezményekkel csábítja az Uber. Csökkent az utasok száma?
Júniusban az éves tervünkben elvárt számokat túlteljesítettük. Jól látható, hogy az utasok többsége továbbra is minket választ. Annak érdekében, hogy ezt a jövőben is elmondhassuk, folyamatosan dolgozunk azon, hogy fejlesszük a szolgáltatásunk minőségét és lefedettségét.
Mi szól a Bolt mellett?
A fixáras taxipiacon elsősorban a szolgáltatás minőségével és a flottaszámmal tudunk versenyezni. Nagyszámú flottánál taxirendelés esetén csökken a várakozási idő és mivel piacvezetőként nálunk van a legtöbb autó.
Tapasztalunk most a piacon egy új jelenséget, vagyis hogy az egyes szolgáltatóknál rendelt autó helyett egy másik szolgáltató autója érkezik a címre. Ezzel szemben nálunk, ha valaki Bolt-taxit rendel, akkor Bolt érkezik. Ez korábban szakmai-etikai alapvetés volt.
Fontos még említeni, hogy az utazóközönség legkülönbözőbb igényeire is van megoldásunk. Ha valaki tisztán elektromos autóval szeretne közlekedni vagy kisgyermekkel utazna, esetleg extra nagy csomagtérre van szükség, akkor a taxiappon belül több kategória közül választhat. De ugyanígy említhetnénk, hogy időközben beindultunk Siófokon is, sokan használják az előrendelés funkciót, illetve július folyamán beindítjuk az angol nyelvű kategóriát is. Ezzel Magyarországra érkező turisták angolul beszélő sofőröket tudnak választani a még komfortosabb utazási élményért.
Ha már turisták: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér taxis személyszállítási tendere 2025 decemberében lejár. Pályázni fog a Bolt?
Az utasaink közel fele külföldi, a repülőtér pedig az ország első számú belépési pontja. Igen, természetesen pályázni kívánunk és a tender elnyerésére jó esélyt látunk tekintettel a piacvezetői pozíciónkra, a nemzetközi ismertségünkre és megítélésünkre, valamint a szolgáltatásunk színvonalára.
Létezik olyan forgatókönyv, hogy a Bolt kivonul Magyarországról?
Egy sikeres globális cég része vagyunk, amely több ezer embernek biztosít megélhetést Magyarországon. A mi forgatókönyvünk fókuszában a hazai fejlesztések, beruházások és a növekedés áll. Ezért dolgozunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.