Két számjegyű ütemben nőtt tavaly a hazai internetbanki piac: a lapunknak nyilatkozó hitelintézeteknél öszszességében nagyjából 20 százalékkal emelkedett a szerződéses ügyfelek száma. A K&H Bank tegnap jelentette be, megkötötték a kétszázezredik e-bankos szerződést, így 16 hónap alatt megduplázódott a felhasználók száma a hitelintézetnél.
Az ügyfelek aktivitása is jelentős: az egy lakossági kliensre jutó tranzakciószám a magyarországi bankpiac átlagánál közel 50 százalékkal magasabb. „Ez annak köszönhető, hogy a K&H a szolgáltatások széles körét nyújtja” – mondta Somogyi Katalin, a hitelintézet elektronikus csatornák főosztályának vezetője. Az e-banki szolgáltatás biztonságát – tette hozzá – magas szintű védelem biztosítja: az ügyfelek választhatnak a csipkártyás és az SMS-es azonosítás közül, vagy a kettő kombinációját is alkalmazhatják.
Az ügyfélszám növekedése szempontjából tavaly a többi nagy versenyző sem járt rosszul. A netbanki piacon egyik első szereplőként jelen lévő OTP-nél az internetes szolgáltatáshoz kapcsolódóan az új szerződéskötések száma tavaly 115 ezerrel nőtt, így a szerződéseké elérte a 787 ezret. Az MKB Banknál a decemberig tartó fél év alatt húszezerrel, 120 ezerre nőtt a NetBankár szolgáltatás felhasználóinak száma, és közel 40 százalékkal, 162 ezer fölé az Erste klienseié. A Raiffeisen tavaly 23 százalékkal, 406 ezerre tornászta fel az internetbanki ügyfeleinek számát, és szintén kiugró üzleti dinamikáról számolt be az UniCredit Bank.
A bankok szerint az ügyfelek leginkább rutinműveletek végzésére használják az internetes szolgáltatásokat. A CIB Bank tapasztalatai alapján a mindennapi tranzakciók (egyenleginformációk, átutalási megbízások) egyre inkább elektronikus útra terelődnek, míg a megtakarítástervezésnél és hitelügyintézésnél az ügyfelek továbbra is igénylik a banki szakértők személyes jelenlétét. A lakossági ügyfelek leggyakrabban a számlaegyenleg-, illetve számlatörténet-lekérdezést, a tranzakciók ellenőrzését, a forintátutalási és a betétlekötési megbízásokat végzik az online felületen keresztül.
A jövőt illetően a bankok optimisták: az OTP Banknál 2009 első két hónapjában folytatódott az előző esztendő értékesítési lendülete, ezért az új szerződések számát tekintve az idén a 2008-ashoz hasonló értékesítési adatokkal számol a hitelintézet. Szintén a tavalyihoz hasonló mértékű növekedést tapasztalt arányaiban januárban és februárban az MKB. A növekedési potenciál pedig még mindig nagyon magas a piacon. A GfK Hungária szerint 2008 végére 600 ezer fővel bővült az intenzív internetfelhasználók tábora, így jelenleg 4,2 millió honfitársunknak van internet-hozzáférése. Ennek ellenére az internetbanki ügyfelek száma mindössze másfél millió körül mozog Magyarországon, tehát csak nagyjából minden harmadik felhasználó intézi pénzügyeit is a világhálón.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.