Az AIR Worldwide biztosítási kockázatelemző intézet azzal számol, hogy a pillanatnyi helyzetben 14,5 és 34,6 milliárd között lehet a biztosított tulajdonért kifizetendő kártérítés, de a beérkező újabb információk ezt az összeget egyre növelik. A becslés azonban kizárólag a földrengés következményeire vonatkozik, a szökőár okozta károkra nem.
Nem tudni egyelőre, hogy milyen utólagos káresemények következhetnek még be. Ilyenek lehetnek például a tüzek és az atomerőművi üzemzavarok. Számolni kell az ilyenkor szokásos nagyobb utórezgésekkel, valamint az ipari termelés kiesésének a hatásával is, ezért egy másik amerikai cég, az Eqecat jelenleg 100 000 millió dollárnál nagyobb összesített gazdasági kárt sem tart kizártnak.
Az autógyárak leállnak
A Toyota, a Nissan és a Honda is bejelentette, hogy hétfőtől leállítja japán gyáraiban a termelést. A Toyotának 12 gyára van az országban, míg a Nissannak három. A Nissan japán üzemeiben pesig négyezer autót gyártanak naponta. Egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor indulhat újra a termelés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.