– 2011 nagyon rosszul alakult a hazai bankszektor szempontjából, ami abban is tükröződött, hogy szektorszinten is veszteséges volt az ágazat. Ehhez képest tavalyi jövedelmezősége alapján a Citibank a harmadik helyet érte el a magyarországi pénzügyi szolgáltatói szektorban: hogyan sikerült elérni ezt az eredményt?
– Az elmúlt év valóban sikeresnek bizonyult a Citibank számára Magyarországon, hiszen – ahogy említette – nagyon jó pénzügyi eredményt értünk el. Ráadásul a tevékenységünket több szakmai elismeréssel is díjazták. A sikereink több tényezővel magyarázhatók. Az első, hogy nagy hangsúlyt helyeztünk a kockázatkezelésre, amely mind a nagyvállalati, mind a kis- és középvállalkozói, illetve a lakossági területre igaz. Emellett komoly figyelmet fordítottunk költségeinkre: ez a törekvés is sikeresnek bizonyult, hiszen a költség/bevétel arányunk 2011-ben 50 százalék környékén mozgott, amely a helyi viszonyokat ismerve nagyon jó eredmény.
A harmadik tényező a jó likviditáskezelés: a hitel/betét arányunk 50 százalék alatt maradt – ez a szektorátlag töredéke –, így ezen a területen sem volt problémánk. A negyedik tényező a bevételek sikeres növelése volt, az ötödik pedig az innováció, amely a Citibankot mindig is jellemezte. Ez utóbbi kapcsán sokatmondó, hogy tavaly összesen 15 innovációt vezettünk be a magyar piacra, köztük a Citi Life multipartner hitelkártyát, amely abban tér el a közös márkajelzésű konstrukcióktól, hogy nem egy, hanem 20 partner kapcsolódik hozzá, országszerte hozzávetőlegesen 700 üzlettel.
– Milyen stratégiával és üzleti tervvel dolgoznak 2012-ben, és milyennek ítéli a piac kilátásait?
– A Citi az idén ünnepli fennállásának 200. évfordulóját, Magyarországon pedig tavaly volt 25 éve, hogy szolgáltatni kezdtünk. Ezzel a múlttal a hátunk mögött nem lehet más a célunk, minthogy az egyedülálló földrajzi lefedettséggel és szaktudással rendelkező globális bank tagjaként ügyfeleink számára mindig újabb világszínvonalú termékekhez és szolgáltatásokhoz biztosítsunk hozzáférést. A magyarországi makrogazdasági környezet továbbra sem nevezhető kedvezőnek, egyértelmű, hogy még nem jutottunk ki az erdőből. Ezzel együtt Magyarországon változatlanul a már említett öt területre kívánunk fókuszálni, vezető szerepet betöltve a hitelkártyák, a privátbanki szolgáltatások, a digitális banki szolgáltatások, a tranzakciós szolgáltatások, a treasury és a multinacionális vállalatok kiszolgálása területén.
– A makrogazdasági és szabályozói környezet meglehetősen kiszámíthatatlan Magyarországon. Hogyan tudnak alkalmazkodni ehhez a helyzethez?
– Az üzleti szektor és az ország szempontjából egyaránt meghatározó jelentőségű a stabilitás és a kiszámíthatóság. Ha ez adott, akkor az jó a gazdaságnak, jó a bankoknak és nem utolsósorban az ügyfeleknek is. Ennek érdekében mindenképpen szükséges, hogy az Európai Unióval és a Nemzetközi Valutaalappal történő egyeztetések folytatódjanak, és minél hamarabb eredményre vezessenek. Ez ugyanis biztosíthatná Magyarország számára azt a környezetet, amelyben ki tudná használni a benne rejlő teljes potenciált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.