Alig érzékelhető hatása van a járványnak a Vonovia működésére – derült ki a Németországban a legtöbb bérlakással rendelkező és azokat bérbe adó ingatlancég múlt héten publikált első negyedéves jelentésből. Pontosabban, az éves csoportszintű bérletidíj-növekedési ütemet 20 bázisponttal 3,3–3,8 százalékra csökkentették az alacsonyabb fluktuáció és az új lakások építésének esetleges csúszása miatt, ám a többi eredménysor előrejelzésén (EBITDA, FFO) nem változtattak. A jelek szerint volt ennyi konzervatív puffer a rendszerben.
A fentiek miatt kifejezetten érdekes, hogy szinte érintetlen a cég működése.
Az első negyedévben az EBITDA (amortizáció és kamatfizetés előtti operatív eredmény) 6 százalékkal emelkedett. A cég kilátásai továbbra is robusztusak – a német állam szociális hálója kisegíti a bajba jutott bérlőt, ha esetleg elbocsátanák a munkahelyéről. Praktikusan a német állam kezességet vállal. Pénzügyi szakzsargonnal élve: mintha a Vonoviának egy eladási opciója (LP) lenne, azaz ha gond van, akkor Németország költségvetése helytáll.
A Vonovia lakóingatlan-portfóliójának átlagos bérleti díja 7 euró per négyzetméter alatt van, nem mondható magasnak (körülbelül 30 százalékkal van az átlagos németországi bérleti díjak alatt). A társaság viszont remekül használja ki még ezen alacsony bérletidíj-szintek mellett a mérethatékonyságot, amire jól példa, hogy a 2013-as tőzsdei bevezetés óta a németországi portfólión sikerült megfelezni az egy lakásra vetített fix költségeket. Az ingatlancég most ugyanezt a tudást szeretné újból használni a svédországi terjeszkedésénél. Az északi országban a Vonovia a legutóbbi akvizíciójának köszönhetően az egyik legnagyobb piaci részesedést tudhatja magáénak.
Összefoglalásképp megállapíthatjuk, hogy a jegybankok pénznyomtatása elől az ingatlan mindig is mentsvár volt, a részvény árfolyama mégis a csúcsánál 10-12 százalékkal alacsonyabb szinteken van. Érdemes tehát továbbra is figyelni a cég működését, mert eddig jól vizsgázott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.