A Tencent összevonná két legmenőbb kínai online videóojáték-szolgáltatóját, amelyekben kisebbségi részesedéssel rendelkezik.
A gond csupán az, hogy a Huya és a DouYu együttes piaci részesedése súrolja a 80 százalékot, s emiatt az éppen monopóliumellenes hadviselést folytató pekingi vezetés nem igazán pártolja az ügyletet.
Ismert, hogy az Alibaba csoporthoz tartozó Ant Group fintech szolgáltató részvényeinek sanghaji és hongkongi szimultán elsődleges bevezetését (IPO) a célegyenesben kaszálták el a hatóságok. Erre a 37 milliárd dolláros IPO-ra is sor kerülhet egyszer, de részekre bontottan, szigorúbb garanciákkal s korántsem ennyire elrugaszkodott értékeléssel.
A túl gyorsan és túl nagyra nőtt kínai gigászok megregulázása alól a Tencent sem lehet kivétel, ám a még október elején közzétett fúziós ajánlat esélyeit szakértők jobbnak ítélik, miután Peking érzékeltette, hogy ha a Tencent engedményeket tesz, akkor más formában, de pecsét kerülhet az engedélyre.
Ilyen esetben ez részegységek leválasztását és értékesítését szokta jelenteni, de a versenyhatóság a Reuters forrásai szerint előbb a Tencent javaslatát várja, s ahhoz méretezi a válaszát.
Elképzelhető, hogy a Tencentnek le kellene mondania online játékainak exkluzív felhasználási jogairól, ami a riválisok kiszorítását célozta.
A profi és amatőr e-sportolók milliói számára versenyeket szervező és online játékok garmadáját kínáló szegmens éves bevétele már meghaladja a hárommilliárd dollárt, míg a teljes online játékpiac mérete már 40 milliárd feletti, és tartósan két számjegyű bővüléssel kecsegtet.
A Tencentnek 36,9 százalékos a részesedése a piacvezető Huyában, és 33 százalék felett jár a DouYou-ban, mindkét cég amerikai letéti jegyeivel (ADR) kereskednek a Nasdaqon, együttes piaci értékük eléri a 10 milliárd dollárt. Technikailag a Huya venné át a DouYut, 0,73 ADR-t adva az utóbbi minden egyes értékpapírjáért, ez az október közepi ajánlat 35 százalékos prémiumot tartalmazott. Az ügylet készpénzmozgástól mentes jellege miatt nem rángatta meg az árfolyamot, amely mára 14-ről 13 dollárra mérséklődött. Az új cég fele-fele alapon jönne létre.
A Tencent másik – az Alibabával közös – leánya, az online videótartalmakat szolgáltató Bilibili eközben gőzerővel készül részvényeinek másodlagos, hongkongi bevezetésére. A részvényeket kedden 104 amerikai dollárra árazták be, miközben a Nasdaqon 107 dolláron forognak a Bilibili ADR-jei. Egy Hongkongban kibocsátott részvény egy amerikai ADR-t fog érni, a forrásbevonással 2,6 milliárd dollárt zsebelhetnek be, amit terjeszkedésre és tartalomfejlesztésre költenek. A Bilibili főként animációs szolgáltatásokra építő és a tinédzsereket megcélzó üzletpolitikája beválni látszik, felhasználói tábora egy év alatt 55 százalékkal, 202 millióra nőtt. Nem kispályás szereplőről van szó, a cég piaci értéke 38 milliárd dollár.
A Tencent harmadik leánya már túl van a szárnybontogatáson:
a tavalyi negyedik negyedéves gyorsjelentését a hétfői piaczárás után ismertető Tencent Music Entertainment (TME) streamszolgáltató 14,3 százalékkal, 1,28 milliárd dollárra gyarapította forgalmát éves összevetésben, míg az online zenehallgatásra előfizetők számát 40,4 százalékkal, 56 millióra növelte, döntően a járvány hatására.
Mindkét adat veri a konszenzust. Adózott eredménye 183 millió dollár volt, ez 23 százalékos pluszt takar. És a helyzet még jobb lesz, miután a TME – amely a Universal Musicban már tulajdonos – szerződést kötött a Warner Musickal művei kínai forgalmazására, jelentősen bővítve ezzel zenei kínálatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.