Erős harmadik negyedéves eredményszámokat közölt a Coca-Cola szerda kora délután, ennek tükrében ismét felsrófolta idei eredménycéljait a társaság. Az amerikai italgyártó árbevétele 16 százalékkal, 10,04 milliárd dollárra ugrott, jócskán felülmúlva a Refinitiv elemzői konszenzusában szereplő 9,75 milliárdos várakozást. A bevételek organikus bővülése 14 százalékos volt, köszönhetően annak, hogy a fogyasztók otthonaikból kiszabadulva – az újranyitó éttermekben és a mozikban is – több üdítőitalt fogyasztottak.
Az Európát, Afrikát és a Közel-Keletet magában foglaló régióban, valamint Latin-Amerikában egyaránt 8 százalékkal több üdítőt értékesített az óriáscég, míg Észak-Amerikában és Ázsiában ennél mérsékeltebb, 4, illetve 3 százalékkal nőttek az eladások.
A profit soron a vártnál jobb számokat szállított a társaság, amely az egy évvel korábbi, 1,7 milliárd dollár után 2,5 milliárdos – részvényenként 40 centes – nyereséget jelentett. Az egyszeri tételektől megtisztított, 65 centes egy részvényre jutó profit (EPS) hét centtel haladta meg a piaci konszenzust.
Stratégiai átalakulásunk lehetővé teszi számunkra, hogy hatékonyan navigáljunk a dinamikusan változó piaci környezetben, és hogy megerősödve kerüljünk ki a pandémiából
– hangsúlyozta a jelentés kapcsán James Quincey vezérigazgató.
A vártnál is dinamikusabb bővülés fényében a menedzsment megemelte 2021 egészére vonatkozó célszámait is. Az árbevétel organikus növekedése 13–14 százalékos lehet idén, szemben az eddigi, 12–14 százalékos várakozással, míg az EPS soron a korábbi, 13–15 százalékos helyett 15–17 százalékos emelkedésre van kilátás.
A piac kedvezően fogadta a megemelt profitvárakozást, a nyitás előtti kereskedésben két százalékkal drágult a Coca-Cola-részvény.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.