A jövő heti statisztikai tájékoztatási naptárban megkülönböztetett figyelemre a monetáris tanács novemberi kamatdöntő ülése tarthat számot,
emellett a bruttó hazai termék (GDP), 2021. III. negyedévi első becslését közli a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden, más statisztikai adat nem jelenik meg jövő héten.
A GDP volumene 17,9 százalékkal nőtt a második negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva. A növekedéshez az ipari termelés 7,3, a szolgáltatások 7, az építőipar 0,9 százalékponttal járult hozzá.
Az előző negyedévhez mérve 2,7 százalékkal nőtt a gazdaság teljesítménye a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint. A naptárhatással és minden egyszeri és rendkívüli hatástól megtisztított éves növekedés 17,7 százalékos volt.
A felhasználási oldalon a végső fogyasztás 6,0, a bruttó felhalmozás 5,4, a nettó export 6,5 százalékponttal növelte a gazdasági teljesítményét. Az ipar teljesítménye 36,9, ezen belül a feldolgozóiparé 39,9 százalékkal nőtt a tavalyi második negyedévhez képest. Az építőipar hozzáadott értéke 18,4, a mezőgazdaságé 1,1 százalékkal emelkedett.
A szolgáltatások bruttó hozzáadott értéke együttesen 12,4 százalékkal lett nagyobb. A háztartások tényleges fogyasztása 9,9 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakihoz képest. A beruházások 8,3 százalékkal haladták meg az előző év azonos időszakáét.
Kedden tartja soron következő kamatdöntő ülését a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa.
A tanács a jegybanki alapkamat 15 bázispontos, 1,80 százalékra történő emeléséről döntött az októberi ülésén, és azonos mértékben emelte a kamatfolyosót is, 0,85 százalék és 2,75 százalék közé. Piaci elemzők is ekkora szigorításra számítottak. A testület júniusban jelentette be és kezdte meg kamatemelési ciklusát, amely közlése szerint addig tart, amíg az infláció vissza nem tér a fenntartható sávba. Az alapkamat a mostani emelési ciklus megkezdéséig tavaly július óta állt 0,60 százalékon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.