Az utóbbi időben gyökeresen át kellet szerveznie az egykor legfontosabb, nemzetközi szállítási üzletágat a Waberer’s-nek – mondta a fuvarszervező cég pénzügyi igazgatója az Equilor Podcast kiadásában. Tóth Szabolcs szerint a különleges áruk szállítását helyezték a stratégiájuk középpontjába, míg évekkel ezelőtt 3200 kamionnal dolgoztak, ma 2000 körüli nyergesvontatójuk van. A szegmens hatékonysága jelentősen nőtt, az igényes ügyfeleikre kezdtek koncentrálni a cégnél, de közben bizonyos, alacsony kihasználtságú útvonalakat elengedtek.
Mind a koronavírus járvány, mind pedig az orosz-ukrán háború sokkal inkább kitágította a Waberer’s lehetőségeit, mintsem korlátozta volna a fejlődést – hangsúlyozta az igazgató. Hozzátette, számtalan partnerük újragondolta nemzetközi hálózatát, és Európába hozta át a termelést, így rövidítve az ellátási láncot. Ez pedig sok esetben lehetőséget teremt a logisztikai cég számára, ugyanis a Waberer’s fókuszában egyértelműen az európán belüli fuvarozás áll.
Egyelőre csúszik a Waberer’s terjeszkedéseNem zuhant be a logisztikai cég rendelésállománya az orosz–ukrán háború miatt. |
A magas üzemanyagárakról annyit mondott, a gázolaj ára teszi ki költségeik 25-30 százalékát. Megrendelőik viszont elfogadják azt, hogy továbbhárítják a költségek növekedését. Az üzemanyagár-indexet azonban a megszokott három hónap helyett, már havonta vizsgálják felül, a gyors árváltozások miatt – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.