Nehéz napokat él át a legnagyobb streamingplatform, ugyanis míg a koronavírus-járvány alatt sorra döntötte saját rekordjait a Netflix, mára a konkurencia is megnőtt, illetve a szolgáltató előfizetői tábora is csökkenésnek indult. Iparági szakértők szerint akár üzleti modelljének egyik alapkövét is újragondolhatja a társaság, ugyanis megfigyelők szerint valószínűtlen, hogy a jövőben is egész évadokat egyszerre publikáljanak a platformon. A mostani modell ugyanis lehetőséget teremt arra, hogy a felhasználók szinte havonta ki-be lépkedjenek a Netfix ügyféltáborába, ami a cég számára üzletileg rendkívül előnytelen. Emellett a „mértéktelen fogyasztást” is növeli a Netflix mostani működési modellje – mondta Nick Cicero, a Conviva adatelemző cég stratégiai alelnöke. A szolgáltató ugyan a fogyasztókra bízza, hogy milyen gyorsan nézik meg az egyes epizódokat egymás után, de szétzúzza a „várakozás” élményét, magyarul azt, hogy a néző kíváncsian, izgatottan várja kedvenc tartalmának következő részét. A többi szolgáltató hétről hétre adja ki az újabb epizódokat, azaz hétről hétre egy adott időben „odaszögezi” a nézőket a készülékek elé. A Disney+, az HBO Max egy-egy műsora tehát több hétre leköti a közönséget, láthatóan csökken a lemorzsolódás – tette hozzá.
A Netflix rajongótábora viszont megnézheti az őket érdeklő műsor teljes évadát akár két hét alatt, majd a hónap végén visszamondhatja az előfizetését, miközben a Disney+ modellje jobban elősegíti az egész éves szerződések megkötését is.
A kényszerű váltás már elkezdődött a Netflixnél annak ellenére is, hogy a hónap elején a csatorna egyik vezetője, Peter Friedlander azt mondta, alapvető szándékuk, hogy „a néző kezébe adjuk a döntés lehetőségét arra vonatkozóan, hogy mikor, mit és mennyi ideig kíván nézni”. Közben azonban a szolgáltató is belevágott az évadok felosztásába, ugyanis az „Ozark” negyedik évadát két részre osztották, és a „Stranger Things” utolsó két epizódját, beleértve a 2,5 órás finálét, július első napján teszik közzé.
Alighogy bevezették, máris kudarcba fulladhat a jelszómegosztási díj bevezetése a NetflixnélA jelszómegosztási díj bevezetését a pontatlan információk és az állami fogyasztóvédelmi hatóságok is hátráltatták a latin-amerikai országokban. |
Korábban azonban ezeket a döntéseket Ted Sarados társ-vezérigazgató azzal magyarázta, hogy a Covid időszaka alatt nehezebb volt tervezni, illetve legyártani a produkciók folytatását. Kérdéses, hogy egy esetleges modellváltásra hogyan reagálnának a befektetők, meghozná-e a vételi erőt a papír piacán. Ami viszont biztos, hogy a többi technológiai papírral együtt mélyrepülésben van a Netflix-részvény, ugyanis a tavaly októberi, 690 dolláros szintek után alig jegyzik 170 dollár fölött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.