Jövőre távozik Kasper Rorsted, az Adidas vezérigazgatója, így a több évtized múltra visszatekintő német vállalat új vezetőt keres, azonban az utód megtalálása a vártnál sokkal bonyolultabb feladat – derül ki a Bloomberg elemzéséből.
Rorsted 2016-ban vette át a cipőkről, ruhákról és sportszerekről ismert cég irányítását, miután korábban a Henkel vezérigazgatójaként rekordbevételt ért el. A dán vezető eladta az Adidas jégkorong- és golfegységét, felkarolta az egyszer használatos műanyagok visszaszorítására irányuló erőfeszítéseket és felfuttatta az online kereskedelemet.
A cégvezérnek köszönhetően a vállalat jelentősen növelte a nyereséget és 2019-ben a német Manager magazin az év vezérigazgatójának nevezte.
Ugyanakkor több hibát is elkövetett. Többszöri sikertelen próbálkozás után 2,5 milliárd dollárért eladta a Reebokot, amiért az Adidas több mint 7 milliárd dollárt fizetett 15 évvel korábban. Nagy felháborodást okozott, hogy a koronavírus alatti zárlatok idején a cég megtagadta a bezárt üzletek bérleti díjának kifizetését, ami miatt Rorstednek bocsánatot kellett kérnie, és végül a cégnek fizetnie kellett.
A vállalat megítélése újabb csapást szenvedett, miután az Adidasnak 2 milliárd eurót meghaladó állami mentőcsomagra volt szüksége.
Úgy tűnik, hogy az Adidas és a Kanye West közötti partnerségnek is vége lehet. Az amerikai előadó Yeezy almárkája a Cowen piackutató becslése szerint az Adidas eladásainak 8 százalékát teszi ki. A rapper azzal vádolja a német vállalatot, hogy lemásolja az ötleteit és rosszul kezeli a termékcsaládját, West azzal fenyegetőzik, hogy jóval az üzlet 2026-os lejárta előtt kilép. Rorsted pedig képtelen dűlőre jutni a zenésszel.
A befektetők a recessziótól tartva menekülnek a fogyasztóorientált részvényekből, miközben a verseny egyre élesebb: az egyre nagyobb teret nyerő svájci On Holding mögött a teniszóriás Roger Federer áll és a luxusmárkák is célba vették a szegmenst. Az iparágat sújtja, hogy Vietnamban a koronavírus miatt hónapokra leállították a gyárakat, ami számtalan Adidas termék gyártását megbénította.
Még nagyobb problémát jelent Kína, ahol a nyugati márkák bojkottal szembesülnek a fogyasztók részéről, miközben a Nike is teret hódít a távol-keleti országban, és egyre erősebbek a helyi riválisok is. A befektetők és az elemzők szerint az átfogó probléma az, hogy az Adidas megkopott, így itt az ideje a friss ötleteknek és a marketing új megközelítésének.
Az Adidas problémája a termékfejlesztés, a márka ismertsége. A vezérigazgatónak figyelnie kell a kreatív csapatra, azonban Rorsted nem megfelelő erre
– mondja Ingo Speich, az egyik fő részvényes, a Deka Investment vezetője. Több név is felmerült, hogy ki vehetné át az Adidas igazgatását. Bjorn Gulden, a legfőbb rivális, a Puma vezérigazgatóját is gyakran emelgeti a sajtó, azonban a szakértők szerint nehéz elképzelni, hogy a Gulden átigazoljon a versenytárstól.
Felmerült még Eric Liedtke neve is, aki ápolta a sztárokkal és hírességekkel való együttműködést, ő azonban két évvel elhagyta a vállalatot, és tavaly nyáron elindította saját cégét. A híreket pedig egyikük sem kívánta kommentelni. Egyelőre nem tudni, hogy jövőre ki veszi át az Adidas irányítását, de az biztos: nem lesz egyszerű feladata.
Az Adidas felülvizsgálja az együttműködést Kanye Westtel a párizsi botrány utánAz Adidas nem ért egyet Kanye West white lives matter feliratú pólóival, ezért felülvizsgálják az egyébként gazdaságilag nyereséges együttműködésüket. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.