BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy bajban az Adidas

Az Adidas új vezérigazgatót keres, azonban még nem tudni ki vehetné át a német vállalat irányítását. A befektetők egy kreatív cégvezért szeretnének és több név is felmerült.

Jövőre távozik Kasper Rorsted, az Adidas vezérigazgatója, így a több évtized múltra visszatekintő német vállalat új vezetőt keres, azonban az utód megtalálása a vártnál sokkal bonyolultabb feladat – derül ki a Bloomberg elemzéséből.

2022 NHL Gaming World Championships, MONTREAL, QC - JULY 05:  A view of the Adidas logo on the jersey of Matthew Geim, aka Geimer-- during the quarterfinals at the 2022 NHL Gaming World Championships at the Bell Centre on July 5, 2022 in Montreal, Canada.  (Photo by Minas Panagiotakis/NHLI via Getty Images)
Fotó: Minas Panagiotakis / Getty Images

Rorsted 2016-ban vette át a cipőkről, ruhákról és sportszerekről ismert cég irányítását, miután korábban a Henkel vezérigazgatójaként rekordbevételt ért el. A dán vezető eladta az Adidas jégkorong- és golfegységét, felkarolta az egyszer használatos műanyagok visszaszorítására irányuló erőfeszítéseket és felfuttatta az online kereskedelemet.

A cégvezérnek köszönhetően a vállalat jelentősen növelte a nyereséget és 2019-ben a német Manager magazin az év vezérigazgatójának nevezte.

Ugyanakkor több hibát is elkövetett. Többszöri sikertelen próbálkozás után 2,5 milliárd dollárért eladta a Reebokot, amiért az Adidas több mint 7 milliárd dollárt fizetett 15 évvel korábban. Nagy felháborodást okozott, hogy a koronavírus alatti zárlatok idején a cég megtagadta a bezárt üzletek bérleti díjának kifizetését, ami miatt Rorstednek bocsánatot kellett kérnie, és végül a cégnek fizetnie kellett.

A vállalat megítélése újabb csapást szenvedett, miután az Adidasnak 2 milliárd eurót meghaladó állami mentőcsomagra volt szüksége.

Úgy tűnik, hogy az Adidas és a Kanye West közötti partnerségnek is vége lehet. Az amerikai előadó Yeezy almárkája a Cowen piackutató becslése szerint az Adidas eladásainak 8 százalékát teszi ki. A rapper azzal vádolja a német vállalatot, hogy lemásolja az ötleteit és rosszul kezeli a termékcsaládját, West azzal fenyegetőzik, hogy jóval az üzlet 2026-os lejárta előtt kilép. Rorsted pedig képtelen dűlőre jutni a zenésszel.

A befektetők a recessziótól tartva menekülnek a fogyasztóorientált részvényekből, miközben a verseny egyre élesebb: az egyre nagyobb teret nyerő svájci On Holding mögött a teniszóriás Roger Federer áll és a luxusmárkák is célba vették a szegmenst. Az iparágat sújtja, hogy Vietnamban a koronavírus miatt hónapokra leállították a gyárakat, ami számtalan Adidas termék gyártását megbénította.

Az Adidas árfolyama
 

Még nagyobb problémát jelent Kína, ahol a nyugati márkák bojkottal szembesülnek a fogyasztók részéről, miközben a Nike is teret hódít a távol-keleti országban, és egyre erősebbek a helyi riválisok is. A befektetők és az elemzők szerint az átfogó probléma az, hogy az Adidas megkopott, így itt az ideje a friss ötleteknek és a marketing új megközelítésének.

Az Adidas problémája a termékfejlesztés, a márka ismertsége. A vezérigazgatónak figyelnie kell a kreatív csapatra, azonban Rorsted nem megfelelő erre

– mondja Ingo Speich, az egyik fő részvényes, a Deka Investment vezetője. Több név is felmerült, hogy ki vehetné át az Adidas igazgatását. Bjorn Gulden, a legfőbb rivális, a Puma vezérigazgatóját is gyakran emelgeti a sajtó, azonban a szakértők szerint nehéz elképzelni, hogy a Gulden átigazoljon a versenytárstól.

Felmerült még Eric Liedtke neve is, aki ápolta a sztárokkal és hírességekkel való együttműködést, ő azonban két évvel elhagyta a vállalatot, és tavaly nyáron elindította saját cégét. A híreket pedig egyikük sem kívánta kommentelni. Egyelőre nem tudni, hogy jövőre ki veszi át az Adidas irányítását, de az biztos: nem lesz egyszerű feladata.

Az Adidas felülvizsgálja az együttműködést Kanye Westtel a párizsi botrány után

Az Adidas nem ért egyet Kanye West white lives matter feliratú pólóival, ezért felülvizsgálják az egyébként gazdaságilag nyereséges együttműködésüket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.