Tovább gyorsult az infláció Magyarországon, októberben 21,1 százalékos volt a drágulás éves üteme, szemben a szeptemberi – már akkor is évtizedes rekord – 20,2-del. Az áremelkedés nagyrészt köszönhető az élelmiszerek 40 százalékos drágulásának. A magas infláció szinte mindenkit érint, így a gyerekeket is. A K&H a hivatalos adatok alapján összerakta a gyermekek „bevásárlókosarát”. Ebben helyet kapott
gyümölcsjoghurt, a kakaós csiga, a hamburger, a narancslé, a hátizsák, a szemüvegkeret, valamint egy adag iskolai ebéd is.
A felsorolt termékekért októberben 35 902, egy évvel korábbi 29 571, míg 2019 októberében 25 121 forintot kellett fizetni. Tehát éves szinten 21, a három évvel ezelőttihez képest pedig 43 százalékos drágulásról van szó.
Éves szinten a kakaós csiga 56 százalékkal, 244 forintra drágult, a gyümölcsjoghurt ára 42 százalékkal, 207 forintra emelkedett. A hamburger 1250 forintos ára 45 százalékos többletnek felel meg. A narancslé 630, a hátizsák 10 180, a szemüvegkeret pedig 22 910 forintba került, ami 18–27 százalékos növekedés a múlt év októberéhez képest. Az iskolai menzán kapható ebéd ára 17 százalékkal, 481 forintra ugrott. A három évvel korábbi árakhoz képest ezek a termékek 28–93 százalékkal lettek drágábbak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.