BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az ELTE vezetésével indul el egy nemzetközi oktatásfejlesztési program

A hallgatók felelős vállalkozói készségeinek fejlesztését tűzte ki célul az Erasmus+ keretében novembertől induló, 250 ezer eurós támogatásból megvalósuló nemzetközi projekt, amelyet Hegyi Barbara egyetemi adjunktus, az ELTE IK innovációs és vállalkozási kurzusok koordinációjáért felelős oktatója vezet.

Mintegy 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium – szmolt be a Világgazdaságnak az ELTE Informatikai kara.

oktatásfejlesztési program
A 2026 végéig futó oktatásfejlesztési program konzorciumban valósul meg / Fotó: ELTE

Miről szól az oktatási projekt?

A 2026. december 31-ig tartó, a REDINEST projekt részeként zajló – a Hallgató-vezérelt és kihívásalapú nemzetközi hatáslabor hálózat a transzformatív képességek és az inkluzív látásmód fejlesztésére (Student-powered and challenge-based impact lab network for the development of transformative competencies and inclusive mindset) című – projektet Hegyi Barbara egyetemi adjunktus, az ELTE IK innovációs és vállalkozási kurzusok koordinációjáért felelős oktatója vezeti. A munkában az ELTE Informatikai Kara mellett részt vesz a Bölcsészettudományi Kar is, a projektkonzorcium tagjai az Université de Rennes, az Universidad Politécnica de Madrid, a University of Belgrade és a University of Évora.

A kar arról számolt be, hogy valamennyi közreműködő elkötelezett amellett, hogy új módszerek felfedezésével és alkalmazásával a nemzetközi vállalkozási ismeretek oktatását új szintre emelje. 

A kezdeményezés célja a jelenlegi tantervek kiegészítése szakterületeken átívelő, transzformatív kompetenciák és az inkluzív gondolkodásmód fejlesztésével, a partneregyetemekkel közösen létrehozandó hatáslaborok hálózatán megvalósuló oktatási és módszertani fejlesztésekkel.

Digitális transzformációhoz kapcsolódó projektjeik megvalósításában segítenék a diákokat

A kar tájékoztatása szerint a hallgatók felelős vállalkozói készségeinek fejlesztése segítheti őket a digitális transzformációhoz kapcsolódó fenntartható és inkluzív projektjeik megvalósításában, a partnerek pedig vállalati kapcsolataikkal, valamint a hallgatók bevonásával színesítik elméleti és gyakorlati innovációs eszköztárukat.

Az egyetemek egy olyan diszruptív hallgató műhely tervezése és létrehozása érdekében fognak össze, amely – ahogy fogalmaznak – lehetővé teszi a hallgatói projektekre épülő oktatást egyetemközi, interdiszciplináris megközelítéssel. A módszertani fejlesztést nemzetközi hallgatói együttműködésen alapuló kurzusok követik majd, és nyári egyetemet is szerveznek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.