Zsinórban negyedik éve zuhantak tavaly a Renault eladásai, mindössze 1 466 729 új autója kelt el, ami a 2021-es értékesítésektől 9,4 százalékkal maradt el, és ebben az oroszországi üzletág kiesése még nincs is benne, amivel együtt 15 százalékos a visszaesés – közölte a francia autógyártó kedden.
A cégcsoport, amelyet a legtöbb riválisánál súlyosabban érintettek a koronavírus-járvány és a csiphiány miatt bekövetkező fennakadások, éppen egy a nyereségesség felpörgetését célzó szerkezeti átalakítás közepénél tart.
A menedzsment a magasabb árréssel értékesíthető és az elektromos meghajtású autók segítségével hajtaná végre a fordulatot, nem is sikertelenül hiszen mint közölték, a Renault márka, amely a csoport eladásainak mintegy kétharmadát adja, 2022-ben a Toyota és a Tesla mögött a harmadik helyet szerezte meg Európában az elektromos járművek eladásában.
Nem kevesebb mint 228 ezer e-autót dobtak piacra, 12 százalékot verve a cég egy évvel korábbi teljesítményére.
A Renault teljes globális piaci részesedése 0,5 százalékponttal, 4 százalékra esett. Jellemző, hogy a konszern 10 legnagyobb piaca közül mindössze két helyen, Törökországban és Kolumbiában növelte eladásait.
Hazai pályán, azaz Franciaországban 15 százalékos volt a visszaesés, a második számú piacnak számító Brazília viszont stabilan tartotta magát.
A legdurvább lemorzsolódást a cég a harmadik legfontosabb piacán, vagyis Németországban szenvedte el, ahol negyedével kevesebb gépkocsija talált gazdára, mint egy évvel korábban.
Fabrice Cambolive, a Renault márka operatív igazgatója szerint innen már csak felfelé vezethet az út, a kilábalást pedig a vállalat javuló termékportfóliója és növekvő készletei is támogathatják.
Ugyanakkor elismerte, hogy a Tesla által nemrég bejelentett árcsökkentés szektortársaihoz hasonlóan a Renault számára is problémát jelent, amivel nehéz lesz megbirkózni.
Ez egy olyan lépés, amely mindenkit kihívás elé állít
– emelte ki.
A Renault csoport novemberben bemutatott nagyszabású átalakítása keretében öt üzletágba szervezi a tevékenységét, elmélyíti a kapcsolatait a kínai Geelyvel, az idén tőzsdére viszi elektromos járműveket gyártó egységét, illetve újrakezdi a tárgyalásokat japán partnerével, a Nissannal is régi szövetségük megerősítéséről.
A vállalat részvényei az elmúlt fél évben a fentiek dacára több mint 50 százalékkal, 37 euró fölé erősödtek, és még 1 éves távon is közel 10 százalékos volt a drágulás. Persze hol van ez az árfolyam, a papír néhány évvel ezelőtti 100 eurós kurzusától?
Indiában kezdené tömeggyártani az elektromos autóit a RenaultHatalmas potenciál rejlik az indiai elektromos autók piacában. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.