Az amerikai turisták a tavalyi utolsó negyedévben az erősebb dollárt kihasználva külföldön vadásztak a luxuscikkekre, így főleg Európában és Japánban vették a svájci Richemont konszern által gyártott Cartier márkájú ékszereket és órákat, ami a két említett piacon az eladások erőteljes növekedéséhez vezetett.
Japánban 30, Európában 17 százalékkal nőtt a forgalom.
A felkelő nap országában a gyenge jen is besegített, míg Európában az amerikai turisták mellett a közel-keleti vendégek is sűrűn látogatták a Richemont üzleteit.
Kínában azonban – amely a zürichi Kantonalbank becslései szerint a csoport értékesítésének mintegy ötödét adja – a koronavírus-járvány következtében meglehetősen rossz volt a helyzet.
Itt az eladások értéke 24 százalékkal csökkent, változatlan árfolyamon számolva.
Egyfelől visszaesett a kereslet, másfelől a bolti alkalmazottak is karanténban voltak, ezért sok butikot ideiglenesen be kellett zárni.
Összességében a Richemont forgalma éves bázison 8 százalékkal, 5,4 milliárd euróra nőtt az év utolsó három hónapjában, ami elmaradt az elemzők által prognosztizált 5,67 milliárdtól. Az árfolyamváltozások nélkül számolva a vállalat árbevétele csupán 5 százalékkal bővült.
Noha a befektetők eleinte pesszimistán reagáltak az értékesítési adatokra, és a Richemont részvényei 4,9 százalékkal gyengültek a piac nyitása előtti elektronikus kereskedésben, ám nyitás után,
délelőtt már több mint 2 százalékkal, 140 svájci frankra drágultak Zürichben, mivel az időközben megszólalt elemzők szerint a kínai gyengélkedés csak egy átmeneti lehetett.
A pandémia ugyanis tetőzött a kínai nagyvárosokban, az ország vezetése pedig szakított a rendkívül szigorú Covid-politikával, újra nyílnak az üzletek, nő a kereslet, a küszöbönálló holdújévi ünnepek pedig a lehető legjobbkor jönnek – emelte ki a Richemont szóvivője is szerdán.
A kínai nyitás hírére amúgy a Richemont részvényei mellett a francia LVMH és az amerikai Tapestry papírjai is kilőttek az utóbbi hetekben.
Olyannyira, hogy kedden 400 milliárd eurós tőzsdei kapitalizációjának köszönhetően az LVMH lett a legértékesebb börzén jegyzett cég egész Európában.
„A kínai pangás keményen letörte a forgalmat, de úgy látjuk, hogy csak átmenetileg” – mutatott rá Jean-Philippe Bertschy, a Bank Vontobel elemzője.
A kínai kereslet feltámadása olyan gyors lesz, amilyen az év végi visszaesés volt, hiszen a lezárások idején rengeteget spóroltak a háztartások
– tette hozzá.
Már a Dior is a BTS sztárjával, Jiminnel reklámozza magátDél-Koreában költik a legtöbbet luxuscikkekre. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.