A Model X és a Model S árát négy és kilenc százalék közötti mértékben csökkenti a Tesla az Egyesült Államokban, az amerikai vevők már a csökkentett áron juthatnak hozzá az autókhoz.
Az elektromosautó-gyártó két legdrágább, a tavalyi forgalmának mindössze négy százalékát adó modelljének az árát vágta meg jelentősen: a Model S esetén ötezer, míg a Model X-et tekintve tízezer dolláros árcsökkentést jelentett be a vállalat.
Az idén már ötödször változtat az árain a Tesla.
Elon Musk legutóbb a múlt heti befektetői napon emelte ki az árazás fontosságát az elektromos átállás versenyében: a világ leggazdagabb embere szerint ugyanis a fogyasztók vágynak arra, hogy Teslájuk lehessen, de a borsos árcédula sokak számára elérhetetlenné teszi a kocsivásárlást.
A szélesebb közönség számára való hozzáférhetőség érdekében a vállalat januárban húsz százalékkal csökkentette autóinak árát szinte minden piacon, jelentős felháborodást váltva ki ezzel már meglévő ügyfélköréből, akik még emelt áron kaphatták meg gépjárművüket. A diszkontálás ugyanakkor működik: az év eleji lépés felpörgette a Teslák iránti keresletet világszerte, egyúttal kirobbantotta a szegmensben azóta egyre növekvő árversenyt.
A Model S árának ötezer dolláros csökkentése a hagyományos verzió estén öt-, míg a Plaid (nagyobb teljesítményű) verzió esetén négyszázalékos árengedményt jelent. Előbbi ára ezzel 89 999, míg az utóbbié 109 990 dollárra módosult.
A Model X esetén a tízezer dolláros diszkont a hagyományos kivitel árát kilenc százalékkal, 99 990, míg a Plaid verzió árát nyolc százalékkal, 109 990 dollárra csökkentette az Egyesült Államokban.
A bejelentés hatására az autógyártó részvényárfolyama a frankfurti tőzsdén 1,3 százalékot esett.
Az árcsökkentés nem rázta meg annyira a kurzust, mint a múlt heti befektetői nap: az olcsó modell várt bejelentésének elmaradása közel 7 százalékos gödörbe lökte az árfolyamot a frankfurti tőzsdén, míg az amerikai börzén a kereskedés utáni órákban öt százalékkal csökkent a cég papírjainak értéke.
A befektetői napon Elon Musk az olcsó modellről nem szólt, ehelyett más bejelentéseket tett, amelyek hosszú távon jelentősen javíthatják a vállalat versenyképességét: a következő generációs járműveik előállítási költségét közel felére lesz képes csökkenteni a Tesla, amelyek hajtásához ritkaföldfémeket nem fog felhasználni, így azok kínálati és árfolyamváltozásai nem lesznek hatással az autók árazására.
Musk tervei szerint 2030-ra évi húszmillió autót gyárthat a Tesla.
Ezen cél elérésében jelentős szerepe lesz annak is, hogy az új gyárak építési költsége 65 százalékkal lesz alacsonyabb a jelenleginél, a helyigényük pedig ötven százalékkal csökkenhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.