BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
China's NEV manufacturer to deliver second model in June
--FILE--View of a dealership store of NIO in Shanghai, China, 27 April 2019.NIO Inc., a pioneer in China's premium electric vehicle market, announced Tuesday that the company has finished mass production of its ES6, the second model of the young company, and will start delivery in June. (Photo by Gao yuwen / Imaginechina / Imaginechina via AFP)

Luxustelefonnal dobja fel az autózás élményét a Nio

A kínai Nio heteken belül előáll első okostelefonjával, amely elvileg tud annyit, mint egy iPhone, viszont emberek helyett inkább az autóval „beszélget”.

A Nio első okostelefon-modelljét hivatalosan szeptember végén mutatják be a nagyközönségnek, a készüléket főként a kínai elektromosautó-gyártó modelljeinek tulajdonosai várják tűkön ülve, mivel az ígéretek szerint együtt lélegzik a járművel, amelynek legtöbb kényelmi funkciója vezérelhető is lesz vele. 

William Li, a Nio alapítója szerint az autó és a mobil elválaszthatatlanok egymástól. Fotó: Hector Retamal / AFP

A Nio-tulajdonosok által gyűjtött kreditek egy részét is be lehet majd váltani a készülék megvásárlásakor, ismert, hogy az autógyártó széles körű fogyasztói javadalmazási rendszert épített ki a márka köré, hogy az élet legtöbb területén együtt lehessen ügyfeleivel, amikor azok megnyitják a pénztárcájukat vagy előhúzzák bankkártyájukat.

A csúcstelefon egyelőre az N2301-es kódszámon ismert, s mára már a legtöbb hatósági engedélyt megszerezte, átment a minőségbiztosítási teszteken, és 2025 közepéig engedélyt kapott a kínai internet használatára. Enélkül béna kacsa lenne az androidos operációs rendszert használó mobil, amelynek 

hátlapján hatalmas Nio logó azonosítja gazdáját, hogy melyik „kaszthoz” is tartozik. 

A modell technikai paramétereiről egyelőre hézagosak az információk, annyit tudni, hogy dual-SIM-es, támogatja a villámgyors adatátvitelt biztosító 5G-szabványt, 1 terabyte-os (és bővíthető) tárhelyére pedig számolatlan lehet feltölteni az autó sajt entertainment-rendszerével is lejátszható kép-, zene- és videófájlokat. A készülék lelke a Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 processzor, amelyhez 12 GB RAM belső memóriát passzintottak.

A készüléket bivalyerős akkumulátor táplálja, teljesítménye minden téren versenyképes az iPhone-okkal

– hangoztatta egy internetes fórumon William Li, a Nio alapító elnök-vezérigazgatója. Azt viszont elismerte, hogy a modell kommunikációja a Nio korábbi, NT 1.0-es platformjára épített elektromos autóival nem jobb a közepesnél, aminek az az oka, hogy az autó hardvere alacsonyabb szintet képvisel. 

A Nio újabb, már a cég NT 2.0-es platformját használó villanyautókkal – ET5, ET7, ES7 és EC7 – viszont tökéletesnek ígérkezik az együttműködés, a készülék számos innovatív alkalmazáshoz fér hozzá Li elmondása szerint.

Az autóra optimalizált saját márkás telefon ötletével intenzívebben 2022 márciusától foglalkozik a Nio, 

a hivatalos bejelentést is akkor tette meg William Li. Akkori indoklásában kifejtette, hogy a vállalat döntését a többi között az motiválta, hogy rájöttek: az autóhasználattal járó élmény egyre inkább függ attól, hogy a telefon és a jármű között mennyire közvetlen és zökkenőmentes a kapcsolat. 

Természetesen a Nio sem a nulláról fejlesztette ki a készüléket, csak a vele szemben támasztott követelményeket fogalmazta meg. Korábbi döntésük értelmében a cég évente egy modellt fejlesztene ki, és a legyártását szerződéses partnerre bízná, mint teszi azt az Apple a Foxconn közreműködésével. 

A Nio negyedéves autóeladásai
 

A telefonprojekt vezetésével és a Meitu kozmetikai cég korábbi vezérigazgatóját, Jin Suj-csünt bízták meg tavaly februárban, augusztusban pedig 100 millió dollárral megalapították a Nio Mobile Technology nevű leányvállalatot a projekt menedzselésére. a kapcsolódó innovációk gondozására. 

Kiderült az is, hogy hamarosan okosórát is kínálnak majd a telefon mellé. 

Erre abból jött rá a kínai sajtó, hogy levédették a Nio Watch márkanevet. A csúcstelefon egyébként akár kész is lehetett volna 2022 végére, de a high-end jellege miatt hagytak még időt a tervezőmérnököknek a részletek alaposabb kidolgozásához. 

A Nio villanyautóhoz alapvető tartozék lesz a Nio okostelefon, a két egység ugyanis kommunikálni tud egymással, ami lényegesen megkönnyíti a sofőr dolgát és emeli az utasok komfortérzetét. 

Hogy egy példát említsünk, a készülék birtokában kulcs sem lesz szükséges ahhoz, hogy kinyíljanak az ajtók. Tegyük gyorsan hozzá, hogy az Oppo, a Vivo és a OnePlus okostelefon-gyártók csúcsmodelljei már rendelkeznek az újabb Nio-modellekre fejlesztett ajtónyitogató funkcióval, elég a kocsi digitális kulcsát felmásolni a telefonra, és máris aktiválható a digitális kilincs.


 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.