Fekete napjuk van a tőzsdéken a luxuscikkek részvényeinek. Zuhannak a csúcskategóriás ágazat papírjai, miután szerdán a világ legnagyobb luxusruházati és cipőipari cége az értékesítés növekedésének hirtelen lassulásáról számolt be. Az LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) eladásai elmaradtak az elemzői várakozásoktól a harmadik negyedévben, mivel a luxusipar is az inflációval és a magas kamatlábakkal küzd, amelyek megszorítják a fogyasztói kiadásokat.
A Louis Vuitton részvényei több mint 5 százalékot estek a párizsi tőzsdén. De az LVMH érdekeltségébe tartozó Christian Dior is közel 5 százalékot szánkázott a divat fővárosának síkos tőzsdeparkettjén.
Más luxusmárkák részvényeit is magával rántotta az LVMH. Így például a Cartier anyavállalata, a svájci Richemont bő 4 százalékot esett Zürichben. A Hermes és a Gucci tulajdonosa, a Kering közel másfél százalékot csúszott Párizsban. A Burberry Group pedig 2,7 százalékot esett Londonban.
A befektetők számítottak a lassulásra, de a mértéke azért meglepetést keltett. A szerdai árfolyamesés után az LVMH nagyjából hat hónap alatt elvesztette piaci értékének negyedét. Ennél is súlyosabb az olyan gyengébb riválisok kapitalizációjának leolvadása, mint a Burberry vagy a Gucci-tulajdonos Kering.
A The Wall Street Jourmal szerint az egész luxusipar kiment a divatból a részvényesek körében. Amin a kínai piac pörgése sem segít, mert már ott sem növelhető az érdeklődés. Emiatt most nincs jövőképük a csúcskategóriás termékeknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.