Ebocsátásokra készül és üzletek bezárását tervezi a Macy’s amerikai áruházlánc. A leépítések 2350 pozíciót érintenek, ami a teljes munkaerő-állomány 3,5 százaléka. A vállalat automatizálja ellátási láncának egyes elemeit, míg másokat kiszervez. Javítják a vásárlási élményt, így például növelik a vizuális kivetítők számát az üzletekben, egyúttal frissítik a digitális funkciókat, hogy az online vásárlás zökkenőmentesebb legyen.
A leépítések egybeesnek a vezetőváltással. Februárban Tony Spring követi a leköszönő Jeff Gennette vezérigazgatót. A vállalatra az aktivista befektetők részéről is komoly nyomás nehezedik: 5,8 milliárd dolláros kivásárlási ajánlatot tettek az áruházláncra.
Az elmúlt néhány évben elért erős és kézzelfogható fejlődésünk ellenére továbbra is nyomás alatt állunk
– idézi a Wall Street Journal Gennette és Spring közös feljegyzését, amelyből kitűnik, hogy a mostani változások válaszlépésnek tekinthetők.
A Bloomingdale áruházakat, valamint a Bluemercury szépség- és bőrápoló üzleteket is birtokló cég nem adott nyilvános választ az aktivista befektetőknek. Azt tervezik, hogy a következő hetekben további részletekkel szolgálnak az új stratégiájáról, melyet Tony Spring vezetésével valósítanak meg.
Nem a Macy’s az egyetlen cég, amely az idei év elején leépítéseket jelentett be. Olyan vállalatok mögé állt be a sorba, mint a Google, az Amazon és a Citigroup, miközben a közgazdászok egyre inkább úgy érzik, hogy az Egyesült Államok az infláció lehűlésével az úgynevezett puha landolás felé tart, nem pedig recesszió felé.
Az Országos Kiskereskedelmi Szövetség adatai szerint
a fogyasztás továbbra is robusztus.
A november-decemberi időszakban a kiskereskedelmi értékesítés 3,8 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Bár ez lassabb, mint az elmúlt években, a növekedés hasonló a Covid előtti trendekhez.
Néhány lánc, például a Lululemon és az Abercrombie & Fitch megemelte pénzügyi céljait, mivel az eladások a vártnál erősebbek voltak. Az American Eagle Outfitters szerint a negyedik negyedéves bevétel 8 százalékos növekedést mutatott év per év alapon. A Macy's még nem hozta nyilvánosságra az ünnepi szezon forgalmi adatait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.